Aktuelt

Aktuelt

  • Skuffet, men forventningsfull

    Vi kan ikke legge skjul på at vi er skuffet over at regjeringen i dag gjennom Finansdepartementet legger frem en forskrift som fortsatt beskriver at digital redaktørstyrt dybdejournalistikk henvises til statiske utgaver ingen etterspør. Dette er en publiseringsform som ikke fungerer i en moderne tid og for digitale utgaver. 

    les saken på journalisten.no

  • Onsdag kveld under åpningen av årets Nordiske mediedager kom kulturminister Trine Skei Grande med den etterlengtede nyheten: Det blir digitalt mva-fritak også for fagpressen.

  • Fagpressen forventer nullmoms når budsjettet legges fram på torsdag.

    Hvorfor skal fagpressen få momsfritak på analog journalistikk og ikke digital, spør direktør Per Brikt Olsen.

  • Mandag ga velgerne Erna Solberg mandat til å fortsette som statsminister. Flertallet som Høyre- og Frp-regjeringen har i Stortinget sammen med Venstre og KrF er svekket, og krever i motsetning til forrige stortingsperiode nå tilslutning fra begge støttepartiene samtidig.

  • Arild Grande lover nullmoms for fagpressen - om det blir regjeringsskifte

    – Dette er gledelig, sier Fagpressens direktør Per Brikt Olsen, som frykter at dagens regjering ikke vil legge momsfritak i høstens statsbudsjett.

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 22. aug
Kl.: 
15:00 til 17:00
Passer for: 
Redaktører
Dato: 
Onsdag 11. sep
Kl.: 
09:00 til 11:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

Onsdag 11. september inviterer Fagpressen til frokostmøte og gir deg flere gode innspill til budsjettarbeidet for 2020. Medlemskap i Fagpressen lønner seg, nå og i framtiden! Kom på P-hotels, fra kl 8.30 og få deg frokost - med mye nyttig attåt.

Dato: 
Tirsdag 17. sep
Kl.: 
08:30 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Markedsforum inviterer til Kick-off 17. september. Tema i år er innovasjon, merkevarebygging, nyhetsbrev, hvordan skaffe inntekter i dag, hvordan lykkes med content (innholdsmarkedsføring) og enda litt mer.  Meld deg på i dag - og ta gjerne med kolleger - noe som kan lette gjennomføringen av eventuelle nye tiltak etter seminaret.