Personvernerklæring

Personvernerklæring

Del: 

PERSONVERNERKLÆRING

Fagpressen er behandlingsansvarlig og har ansvaret for at opplysningene som vi har om deg brukes i tråd med personvernlovgivningen. 

I denne personvernerklæringen gir vi deg informasjon om hvordan vi bruker og beskytter dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har. Personopplysninger er alle opplysninger som kan knyttes til deg som enkeltperson.

Hvilke opplysninger vi har om deg

Opplysninger som gis av deg. Når du bruker våre tjenester, som ved innmelding av medlemsmediet, påmelding til vårt nyhetsbrev, påmelding til kurs og arrangementer, pressekort og søknader om kompetansestøtte og lignende, gir du oss typisk følgende opplysninger: 

Kontaktinformasjon, som navn, adresse, epostadresse, mobil-  og telefonnummer. (personnummer og kontonummer ved innberetning og utbetling av stipender).

Betalingsinformasjon, som fakturaadresse, firma, og lignende.

Kommunikasjon, som når du har en dialog med oss.

Opplysninger som samles inn om deg. Ved at du bruker våre tjenester, samler vi typisk inn følgende opplysninger:

Medlems- og kundeinformasjon, dvs. informasjon om hvilket medie eller firma du er ansatt i samt tittel, funksjon og hvilket ansvar du innehar i organisasjonen/firmaet/mediet.

Teknisk informasjon, som type pc/mobil, internettkobling, operativsystem, nettleser og IP-adresse. Disse opplysningene samler vi inn ved bruk av informasjonskapsler (les. om bruk av informasjonskapsler).

Bruksinformasjon, som når du logger inn og ut av kontoen, kjøp og bestillinger, klikk og navigasjon på våre plattformer. Disse opplysningene samler vi inn ved bruk av informasjonskapsler (se vår cookiepolicy).

Lokasjonsinformasjon, dvs. informasjon om hvor du befinner deg. Disse opplysningene innhentes ved bruk av informasjonskapsler (se vår cookiepolicy).

Kjøpshistorikk, dvs. informasjon om hvilke kjøp du har foretatt hos oss eller hvilke kurs og møter du har deltatt på.

Preferanser, dvs. informasjon om hvilke produkter og tjenester du er interessert i. Denne informasjonen får vi ved at du oppgir interesser. 

Hvordan bruker vi opplysningene

Her er de viktigste formålene som vi bruker opplysningene til:

  1. For å verifisere identiteten din. For dette formålet bruker vi kontaktinformasjon, medlems- og kundeinformasjon samt eventuell betalingsinformasjon. 
  2. For å levere våre tjenester. For dette bruker vi teknisk informasjon og medlems- og kundeinformasjon.
  3. For fakturering. For dette formålet bruker vi kontaktinformasjonog betalingsinformasjon.
  4. For å administrere ditt kundeforhold. For dette formålet bruker vi kontaktinformasjon, medlems- og kundeinformasjon, bruksinformasjon og kommunikasjon. 
  5. For bokføringsformål. For dette formålet bruker vi betalingsinformasjon ogkjøpshistorikk.
  6. For å forbedre din brukeropplevelse på våre plattformer. For dette formålet bruker vi teknisk informasjon og bruksinformasjon.
  7. For å gi deg tilpasset informasjon. For dette formålet bruker vi teknisk informasjon, medlems- og kundeinformasjon, bruksinformasjon, kjøpshistorikk og preferanser.
  8. For å forbedre våre varer og tjenester. For dette formålet bruker vi bruksinformasjon og teknisk informasjon.

Det rettslige grunnlaget for formål 1, 2, 3, 4, 5 og 7 er at det er nødvendig for å oppfylle vår avtale med deg som medlem og for å oppfylle våre rettslige forpliktelser (som hvitvaskingsloven og bokføringsloven o.l.).

Det rettslige grunnlaget for formål 6 og 8 er vår legitime interesse i å tilby deg tilpasset innhold og markedsføring. Vi har rett til å sende deg markedsføring om våre tilsvarende varer og tjenester dersom vi har et eksisterende kundeforhold med deg. 

Du kan når som helst velge å ikke motta nyhetsbrev fra oss ved å følge instruksjonene nederst i eposter fra oss.

Hvem deler vi opplysningene med

Vi deler opplysningene med våre leverandører i den utstrekning det er nødvendig for å yte tjeneste til deg.

I noen tilfeller vil vi dele opplysninger om deg til samarbeidspartnere.  [Nærmere beskrivelse].

Vi overfører opplysninger ut av EØS-området, blant annet fordi noen av våre leverandører befinner seg der. Vi sørger for at opplysninger om deg sikres på en forsvarlig måte, enten ved avtaler med mottakerne, eller ved at mottakerne har underlagt seg sertifiseringsordninger som er godkjent i EU. Du kan få mer informasjon om slike avtaler og ordninger ved å ta kontakt med oss.  

Hvor lenge lagrer vi opplysningene

Vi lagrer opplysningene kun så lenge det er nødvendig.
Vi vil uansett lagre opplysninger så lenge det følger av lov, og der det oppstår et særlig behov, f.eks. ved klager eller krav som rettes mot oss eller av oss. 

Dine personvernrettigheter

Du har en rekke personvernrettigheter. Disse kan du benytte deg av ved å ta kontakt med oss. Dine rettigheter omfatter:

Informasjon. Ytterligere informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg.

Innsyn. Kopi av opplysninger vi har om deg.

Korrigering. Rette og supplere opplysninger om deg. 

Sletting. Be om sletting av opplysninger som vi ikke lenger har grunnlag for å oppbevare.

Begrensning. Be om at vi begrenser bruken av dine opplysninger.

Dataportabilitet. Be om at dine opplysninger overføres til deg eller til en annen virksomhet i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format.

Innsigelse. Be om å motsette deg vår bruk av dine opplysninger for direkte markedsføring, inkludert profilering. Du kan også motsette deg å være gjenstand for individuelle avgjørelser av rettslig karakter som utelukkende er automatisert.

Vær oppmerksom på at disse rettighetene er gjenstand for begrensninger som følger av lov. Vi vil besvare din henvendelse så snart som mulig, og typisk senest innen én måned.  

Hvis du mener at vi behandler personopplysninger urettmessig, har du rett til å klage til Datatilsynet. Vi håper at du først tar kontakt med oss, slik at vi kan vurdere dine innsigelser og oppklare eventuelle misforståelser.

Endringer i personvernerklæringen

Vi vil kunne oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Du vil få beskjed om endringer av betydning. Du vil alltid finne siste versjon av vår personvernerklæring på nettsiden.

Informasjonskapsler/Cookies

Når du besøker vår hjemmeside, bruker vi informasjonskapsler. Du finner mer informasjon om dette i vår cookiepolicy.

Kontaktinformasjon

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, kommentarer eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter. Du kan bruke følgende kontaktinformasjon: 

Kontaktperson: Kjartan Tyvand
Telefonnummer: 24 14 61 00
Epostadresse: kt@fagpressen.no
Adresse: Akersgt. 43, 0158 Oslo

Høstkampanje 2023


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 20. Mar
Kl.: 
14:00 til 16:00
Passer for: 
Alle

Fagpressens årsmøte holdes onsdag 20. mars, i Pressens hus. Fra kl 14.00 får vi først en aktuell innledning om kunstig intelligens. Rett etterpå arrangeres årsmøtet. Meld deg på til årsmøtet med skjemaet til høyre.

Dagsorden for møtet og Fagpressens årsberetning som er underlag for årsmøtet, finner du

Dato: 
Tirsdag 16. Apr
Kl.: 
14:00 til 18:00
Passer for: 
Alle
Markedsførere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder annonseinntekter? Dette og mye mer får du innsikt i på Trender 2024. Alt foregår i "storstua" i Pressens hus.
Vi avslutter med tapas og mingling. Ta med deg en kollega eller flere, meld deg på!