Vil du bli kollegaen vår?

Vil du bli kollegaen vår?

Foto: NTB Heiki Junge

Del: 

Vi har mange tanker og planer om den digitale fremtiden, og vi har store ambisjoner om å utvikle Fagpressen.
Vi søker derfor en fagansvarlig for markedsområdet.

Til å lede denne satsingen søker vi nå etter en Fagansvarlig marked som vil samarbeide nært med foreningens 216 medlemsbedrifter.

Den fagansvarliges viktigste arbeidsoppgaver blir å ivareta og utvikle Fagpressens medlemmer, utvikle foreningens interne og eksterne arenaer, og avlaste administrerende direktør ved å implementere og lede vitale prosjekter.

Et viktig initiativ blir å sette Fagpressen på dagsorden hos mediebyråene gjennom å vektlegge betydningen av Fagpressen som mediekanal, og herved få frem kvaliteten i dybdejournalistikken overfor lesere og annonsører.

Vi ser etter en person som ser verdien av å arbeide strategisk og langsiktig, men som først og fremst skal arbeide operativt med videreutvikling av denne delen av Fagpressens virksomhet.

Den markedsansvarlige vil få en avgjørende rolle i å realisere våre ambisjoner på dette feltet.

Aktuelle kandidater bør ha redaksjonell innsikt/bakgrunn, og kommersiell kompetanse og erfaring.

Videre må kandidaten ha salgserfaring, god digital og analog kompetanse, samt evne til å få med seg andre på ulike initiativ.

Vedkommende må forstå de strukturelle endringene i mediebransjen, ha god kunnskap innen digital økonomi og kunne lede an – og fortrinnsvis ha erfaring fra – digitale endringsprosesser.

Relasjonsbyggende evner, beslutningsdyktighet og gjennomføringskraft er en forutsetning.

Fagansvarlig marked vil i det daglige arbeide fra Fagpressens kontor i Lille Grensen, Oslo, og ha god kontakt med Fagpressens medlemmer, andre medlemsorganisasjoner, advokater, offentlige beslutningstakere/politikere etc., og eksterne samarbeidspartnere.

Fagpressen samlokaliserer i 2020/21 med Norsk Presseforbund, Norsk Redaktørforening, Mediebedriftenes Landsforening, Norsk Journalistlag, Landslaget for lokalaviser, Faktisk, NTB, SKUP og Institutt for journalistikk i Pressens hus i Oslo sentrum, og vil med det være en del av et unikt bransjemiljø.

Fagpressen har mange tanker og planer om den digitale fremtiden.

Stillingen vil derfor bli en viktig del av et sterkt tverrfaglig miljø, preget av godt humør og et kundeorientert tankesett.

Vi kan love spennende og utfordrende oppgaver i en forening med store digitale ambisjoner.

Stillingen rapporterer til administrerende direktør Per Brikt Olsen.

For mer informasjon, ta gjerne kontakt med vår rådgiver Mercuri Urval v/ Trond Andersen tlf. 975 59 021.

Søk på stillingen på snarest, og senest fredag 9. august 2019.

Alle henvendelser til Mercuri Urval behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

SØK STILLINGEN HER

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Les også:
  • Skuffet, men forventningsfull

    Vi kan ikke legge skjul på at vi er skuffet over at regjeringen i dag gjennom Finansdepartementet legger frem en forskrift som fortsatt beskriver at digital redaktørstyrt dybdejournalistikk henvises til statiske utgaver ingen etterspør. Dette er en publiseringsform som ikke fungerer i en moderne tid og for digitale utgaver. 

    les saken på journalisten.no

    • Mediepolitisk debatt med Trine Skei Grande og Trond Giske mfl.
    • Pressetreff med Fædrelandsvennens redaktør-radarpar Udjus & Blågis
    • Hvem kan vi stole på i valgkampen? Debatt om desinformasjon og kildekritikk
    • For ungdom: Hva må du kunne for å gjennomskue falske nyheter?
  • Fagpressen ønsker alle medlemmer og samarbeidspartnere god sommer og god ferie. Kontoret i Akersgata holder stengt i uke 28, 29 og 30 – 8.– 28. juli.
    Vel møtt til nye kurs og aktiviteter etter ferien!