Bli med i FagpresseID før ferien!

Bli med i FagpresseID før ferien!

Fagpressens Kjartan Tyvand sitter klar til å gi deg FagpressenID. – Vi håper mange nå melder seg og blir med, Det er helt nødvendig å få kontroll over data fra egne lesere, og med denne metoden er det helt kostnadsfritt! understreker Tyvand (Foto: Thomas Brun/NTB).

Del: 

– Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!

Dette er budskapet fra Fagpressens Kjartan Tyvand. Han sitter klar til å legge inn FagpresseID-skriptet hos alle som melder seg.

– Vi har jobbet grundig med å kvalitetssikre denne løsningen, og vi er helt sikre på at det er bare fordelaktig for medlemmene i Fagpressen å være med i den. Det er også nødvendig, for at vår kanal skal kunne gjøre seg mer gjeldende i et medielandskap der alle andre samler egne data og bruker dem til å utvikle det redaksjonelle produktet, sier Kjartan Tyvand.

Løsningen er bygget på det som kalles førsteparts-cookies, og krever ikke innlogging. Førsteparts-cookies er koblet til GDPR og samtykkene som alle lesere må gi for å kunne lese innhold på et nettsted.

– Det å ta vare på data om egne lesere, er forlengst gjeldende standard i det norske medielandskapet, i alle kanaler bortsett fra hos fagmediene. Vi må også komme oss inn på dette sporet, sier Tyvand.

– Hva skal folk gjøre for å bli med i FagpresseID?

– De kontakter meg eller en av kollegene mine - på epost eller telefon. Det tar ikke lang tid, det er altså helt kostnadsfritt. Og jo raskere vi får opp antallet fagmedier som er med, desto bedre blir vi i stand til å utvikle produktene våre, alle sammen. Hopp ned fra gjerdet og bli med!

Slik kontakter du Kjartan Tyvand:

Send epost: kt@fagpressen.no

Tlf: 92665017

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.