Bli med i FagpresseID før ferien!

Bli med i FagpresseID før ferien!

Fagpressens Kjartan Tyvand sitter klar til å gi deg FagpressenID. – Vi håper mange nå melder seg og blir med, Det er helt nødvendig å få kontroll over data fra egne lesere, og med denne metoden er det helt kostnadsfritt! understreker Tyvand (Foto: Thomas Brun/NTB).

Del: 

– Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!

Dette er budskapet fra Fagpressens Kjartan Tyvand. Han sitter klar til å legge inn FagpresseID-skriptet hos alle som melder seg.

– Vi har jobbet grundig med å kvalitetssikre denne løsningen, og vi er helt sikre på at det er bare fordelaktig for medlemmene i Fagpressen å være med i den. Det er også nødvendig, for at vår kanal skal kunne gjøre seg mer gjeldende i et medielandskap der alle andre samler egne data og bruker dem til å utvikle det redaksjonelle produktet, sier Kjartan Tyvand.

Løsningen er bygget på det som kalles førsteparts-cookies, og krever ikke innlogging. Førsteparts-cookies er koblet til GDPR og samtykkene som alle lesere må gi for å kunne lese innhold på et nettsted.

– Det å ta vare på data om egne lesere, er forlengst gjeldende standard i det norske medielandskapet, i alle kanaler bortsett fra hos fagmediene. Vi må også komme oss inn på dette sporet, sier Tyvand.

– Hva skal folk gjøre for å bli med i FagpresseID?

– De kontakter meg eller en av kollegene mine - på epost eller telefon. Det tar ikke lang tid, det er altså helt kostnadsfritt. Og jo raskere vi får opp antallet fagmedier som er med, desto bedre blir vi i stand til å utvikle produktene våre, alle sammen. Hopp ned fra gjerdet og bli med!

Slik kontakter du Kjartan Tyvand:

Send epost: kt@fagpressen.no

Tlf: 92665017

Søk kompetansestøtte

kompetansest2016.jpg

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen 6. februar. 

Send inn bidrag til Fagpresseprisene

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Torsdag 13. februar var det høring i Stortinget om Totalberedskapsmeldingen. De redaktørstyrte mediene er en viktig faktor i landets totalberedskap, mener leder i Utdanningsforbundet, Geir Røsvoll som har skrevet dette innlegget. Han peker på forslaget fra Norsk Journalistlag om en tilskuddsordning som kan bidra til å øke ungdommens kunnskap, og utvide deres muligheter for å bruke ytringsfriheten.
    Innlegget har vært publisert i Klassekampen.

  • Akershus Reklame Team AS (ART) og Logistikkhuset PLD AS slår seg sammen, med virkning fra 1. februar. – Dette markerer en viktig milepæl i i vår strategiske vekstplan, skriver Arne Bruun, daglig leder av ART i en pressemelding.

  • Medieklagenemnda kommer I en 22 sider lang uttalelse med flere kritiske anmerkninger til begrunnelsene for å nekte Shifter pressestøtte, skriver Journalisten onsdag.
    Medietilsynet, som har avslått nisjeavisa Shifters pressestøttesøknad, må altså vurdere søknaden på nytt.