Bred interesse for Retriever-avtalen

Bred interesse for Retriever-avtalen

Mange spørsmål og svar fra svært ulike fagmedier, om den nye avtalen med Retriever-Mediearkivet på frokostmøte tirsdag. Det blir en ny mulighet 15. mars. (Foto: BN).

Del: 

Elleve redaksjoner fikk spurt om alt de lurer på når det gjelder den nye avtalen mellom Fagpressen og Retriever/Mediearkivet. Avtalen åpner for synliggjøring av fagmediejournalistikken på minst to nye måter. 

Den nye avtalen mellom partene innebærer at Retriever, som landets største medieovervåkningsselskap, byr på både teknologi og salgskanal for å få journalistikk fra Fagpressens medlemmer ut til nye målgrupper.

– Gjennom denne avtalen blir stoff fra fagmediene tilgjengelig for alle som kjøper medieovervåkning fra Retriever. Inntektene fra det salget skal deles likt mellom dere som har skapt journalistikken, og oss, sa Espen Viskjer. Han leder den norske avdelingen av det skandinaviske Retriever-selskapet.

– Strømmen av saker som sendes inn i Mediearkivet, kan også brukes i den nye portalen som Fagpressen lanserer i løpet av våren, sa adm. direktør Elin Floberghagen på frokostmøtet. Hun understreker at det overhodet ikke er noen kostnader knyttet til å bli med i avtalen, bare potensielle inntekter.
– Denne avtalen har bare oppsider. I tillegg til økt synliggjøring og utbredelse, får alle som blir med, mulighet for tilgang til det enorme ATEKST-arkivet, til en meget rabattert pris, sier Floberghagen.

Møtet fant sted tirsdag morgen, i Retrievers lokaler i Havnelageret i Oslo. Deltakerne representerte store deler av bredden i Fagpressen, og både små og store redaksjoner. De stilte en rekke spørsmål, og fikk også en demonstrasjon av hvordan man søker i ATEKST.
Fagpressen og Retriever inviterer til et nytt informasjonsmøte tirsdag 15. mars.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: