Opplagskontrollen 2019

Opplagskontrollen 2019

Del: 

OPPLAGSKONTROLL for 2019 med frist 10. september

Fagpressens opplagskontroll er anerkjent i mediebransjen og har på alle måter styrket sin posisjon de siste årene.

Fagpressen innhenter opplags- og annonsetall fra sine medlemmer hvert år.  Tallene viser utviklingen og størrelsen på fagpresse som mediekanal.

Reglene, veiledninger og skjemaer følger som lenker.

For medier som søker om dispensasjon fra opplagskontrollen, les eget punkt i denne saken.

Hvis du skulle få problemer med å holde fristen, vennligst gi beskjed til fagpressen@fagpressen.no og be om utsettelse.

For å tilfredsstille markedets ønske om ny katalog i november, gjennomføres opplagskontrollen nå, slik at du får korrekte opplagstall til Fagpressekatalogen 2020.

MERK at skjemaet er et excelark slik at du kan skrive inn tekst og tall direkte, og som de siste årene trenger bilag og egenerklæring IKKE lenger bladets revisor for godkjenning, alt sendes direkte til Fagpressen.

Etter en dialog med Posten/Bring, kan man nå hente ut og levere digitale rapporter fra Postens nettbutikk, som dokumentasjon for distribuert opplag – i stedet for fakturakopier.

Send egenerklæringen med ALLE BILAG (porto-/trykkeriregninger etc) - aller helst som epost til fagpressen@fagpressen.no 

VIKTIG: Skannende bilag bør sendes i ETT vedlegg.

- eller sendes i posten til Fagpressens Mediekontroll, Akersgt. 43, 0158 OSLO. Vennligst ikke bruk binders eller stifter hvis du sender papirene i posten!

 Trykk på lenkene under:

1. "Egenerklæring for opplagskontroll" (Opplagskontrollskjemaet)

2. Veiledning til utfyllingen, som følger egenerklæringsskjemaet punkt for punkt: 

3. Veiledning til rapport fra postens nettbutikk (erstatter kopier av postens fakturaer)

4. Regler for opplagskontroll 

Returfrist for ferdig utfylt egenerklæring er i år satt til 10. september.

5. SØKNAD OM DISPENSASJON:

Dette gjelder kun for medier med minimale annonseinntekter (dvs under kr 140 000,- brutto), eller de som ikke har annonseinntekter. De kan søke om dispensasjon, noe som må gjøres hvert år!

Utfylt skjema skannes til fagpressen@fagpressen.no eller sendes til Fagpressens Mediekontroll, Akersgt. 43, 0158 OSLO,  evt fakses til 24 14 61 10 - innen 10. september. Skjemaet kan fylles ut digitalt: Office spreadsheet icon dispensasjon_2019.xls

Spørsmål i forbindelse med opplagskontrollen kan rettes til Kjartan Tyvand, kt@fagpressen.no eller telefon: 92 66 50 17/24 14 61 00.

HVORDAN

Fagpressen innhenter egenerklæring og dokumentasjon fra medlemmene én gang i året. Disse dokumentene kontrolleres internt og av ekstern revisor som utsteder en "distribusjonsoppgave" med godkjent opplag.

 

 

 

Kjartan Tyvand

Økonomi- og IT- ansvarlig Kjartan Tyvand
Tlf: 926 65 017 
kt@fagpressen.no

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Søk kompetansestøtte

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen onsdag 5. februar. 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 21. Jan
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Alle

Mediebransjen har gjennomført en ny felles undersøkelse av seksuell trakassering, som oppfølging av undersøkelsen i 2017. Resultatene legges fram på en pressekonferanse tirsdag 21. januar kl 10.00, hos Amedia. Vær ute i god tid – det kan være kø i registreringen! Meld deg på her.

Dato: 
Tirsdag 28. Jan
Kl.: 
09:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Er du smittet av en språksykdom? Det er fort gjort å bli, men frykt ikke. Bli med på vårens første språkmorgen og få medisin som virker!

Dato: 
Torsdag 06. Feb
Kl.: 
14:00 til 16:15
Passer for: 
Markedsførere
Annonseselgere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hva kan jeg gjøre for å øke inntektene? Hvordan øke inntektene gjennom brukerbetaling?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, mens også fremtidsutsikter og råd. Ta gjerne med en kollega så blir det lettere å gjennomføre endringer internt etterpå.

Vi avslutter med litt mat og hyggelig samvær.