Opplagskontrollen 2022

Opplagskontrollen 2022

Del: 

OPPLAGSKONTROLL for 2022 med frist 16. september

Fagpressens opplagskontroll er anerkjent i mediebransjen og har på alle måter styrket sin posisjon de siste årene.

Fagpressen innhenter opplags- og annonsetall fra sine medlemmer hvert år.  Tallene viser utviklingen og størrelsen på fagpresse som mediekanal.

Reglene, veiledninger og skjemaer følger som lenker.

For medier som søker om dispensasjon fra opplagskontrollen, les eget punkt i denne saken.

Hvis du skulle få problemer med å holde fristen, vennligst gi beskjed til fagpressen@fagpressen.no og be om utsettelse.

For å tilfredsstille markedets ønske om nye opplagstall til november, gjennomføres opplagskontrollen nå, slik at du får korrekte opplagstall for perioden.

MERK at skjemaet er et excelark slik at du kan skrive inn tekst og tall direkte, og som de siste årene trenger bilag og egenerklæring IKKE lenger bladets revisor for godkjenning, alt sendes direkte til Fagpressen.

Etter en dialog med Posten/Bring, kan man nå hente ut og levere digitale rapporter fra Postens nettbutikk, som dokumentasjon for distribuert opplag – i stedet for fakturakopier.

Send egenerklæringen med ALLE BILAG (porto-/trykkeriregninger etc) - aller helst som epost til fagpressen@fagpressen.no 

VIKTIG: Skannende bilag bør sendes i ETT vedlegg.

- eller sendes i posten til Fagpressen, Pressens Hus, Skippergata 24 0154 OSLO. Vennligst ikke bruk binders eller stifter hvis du sender papirene i posten!

 Trykk på lenkene under:

1.  

2. Veiledning til utfyllingen, som følger egenerklæringsskjemaet punkt for punkt: 

3. Veiledning til rapport fra postens nettbutikk (erstatter kopier av postens fakturaer)

4. Regler for opplagskontroll 

Returfrist for ferdig utfylt egenerklæring er i år satt til 16. september.

5. SØKNAD OM DISPENSASJON:

Dette gjelder kun for medier med minimale annonseinntekter (dvs under kr 140 000,- brutto), eller de som ikke har annonseinntekter. De kan søke om dispensasjon, noe som må gjøres hvert år!

Utfylt skjema skannes til fagpressen@fagpressen.no eller sendes til Fagpressen, Pressens Hus, Skippergata 24 0154 OSLO,  - innen 16. september.

Skjemaet kan fylles ut digitalt: last ned enten pdf eller excelfilen her 

Spørsmål i forbindelse med opplagskontrollen kan rettes til Kjartan Tyvand, kt@fagpressen.no eller telefon: 92 66 50 17/24 14 61 00.

HVORDAN

Fagpressen innhenter egenerklæring og dokumentasjon fra medlemmene én gang i året. Disse dokumentene kontrolleres internt og av ekstern revisor som utsteder en "distribusjonsoppgave" med godkjent opplag.

 

 

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 08. des
Kl.: 
13:30 til 21:00
Passer for: 
Alle

INMAs årlige "8 minutes"-konferanse byr på en perlerad med skarpe og inspirerende innledere om alt som har med digitalt markedsarbeid å gjøre. Alle medlemmer i Fagpressen får én gratis billett hver.

Dato: 
Onsdag 25. Jan
Kl.: 
10:00 til 15:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

25. januar inviterer Fagpressen igjen utgivere og redaktører til en dag som gir dere en oppdatert kompetansepakke og en stor dose inspirasjon.
Arne Jensen, tidligere generalsekretær, nå seniorrådgiver, i Norsk Redaktørforening er en nestor i å veilede pressefolk. Han har skreddersydd og leverer denne kraftpakken med kompetanse, på én dag.
Tilbakemeldingene fra deltakerne i høst var svært gode – du finner noen av dem nedenfor.

Dato: 
Torsdag 16. Mar til Fredag 17. Mar
Kl.: 
09:00 til 14:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

PUFF-konferansen for journalister og skrivende redaktører i Fagpressen blir 16. og 17. mars 2023. Programmet er i godt arbeid, og du kan allerede melde deg på!