Ti år med Medier24 ble feiret tirsdag morgen

Ti år med Medier24 ble feiret tirsdag morgen

Sjefredaktør Erik Waatland snakket om "Rakettvekst og et slag i magen" da han holdt dagens tale ved feiringen av de første ti årene i Medier24, tirsdag morgen. (Foto: Kjartan Tyvand).

Del: 

Fest på morgenkvisten tirsdag hos Medier24, for å feire de første ti årene. – Vi har vært lønnsomme i ni av dem! skriver sjefredaktør Erik Waatland i et nypublisert innlegg på Facebook.

Waatland er innom både den  beskjedne starten, og de store opp- og nedturene.

Også en fyldig sak av journalist Torill Hovd Henriksen på M24-fronten i dag forteller hele historien om disse ti første årene.

– Nå, etter over 3000 dager med latter, tårer og heftige krangler med redaktører, er det tid for ettertanke. Det siste året har vært tøft. Vi har måttet ta avskjed med flinke kolleger, gjort vanskelige valg, alt for å sikre at vi fortsatt kan være der når mediebransjen tar sine neste skritt, reflekterer Waatland blant annet, og fortsetter:

– Det finnes utallige muligheter for å videreutvikle Tjuefire. Mange bransjer står uten kritisk journalistikk, og i avisene vi har, ligger det mange uutforskede forretningsmuligheter. Men disse mulighetene blir det ikke noe av. I alle fall nå.

Vi har rett og slett gapt over for mye.

Litt lengre ut i teksten skriver han:

– Så hvor går vi herfra?

– En klok mann sa til meg en gang at det nytter ikke å sette opp et tilbygg på huset når det brenner i gangen. Nå har vi slukket flammene. Derfor handler det for oss om å bli best der vi allerede er gode:

– Vi må lage et enda tydeligere Medier24 - flere avsløringer, mer dagsorden og enda bedre kommersielle produkter. Vi har nummer én-posisjonen på stillingsannonser og det skal vi fortsette med. Allerede fra nyttår kan kundene glede seg over et helt nytt produkt - som vi håper vil hjelpe mediene å treffe enda bedre på stilling.

Tidlig tirsdag morgen ble det hele feiret, med kaffe, gløgg, julebakst og stinn brakke i M24-lokalene i Oslo.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.