Ask Media kjøper Dagligvarehandelen

Ask Media kjøper Dagligvarehandelen

(Skjermdump fra Medier24).

Del: 

Ask Media AS kjøper Dagligvarehandelen av Medier og Ledelse AS, skriver selskapet i en pressemelding mandag morgen. Medier24 har omtalt kjøpet.

Fagpresseforlaget Ask Media etablerer datterselskapet Dagligvarehandelen AS, som blir formell utgiver av avisen og nettstedet Dagligvarehandelen.no.

Selskapet Medier og Ledelse, som eies av Magne Lerø, har vært utgiver av Dagligvarehandelen siden 2015. De slo det da sammen med Handelsbladet FK som de hadde kjøpt to år tidligere.

Magne Lerø peker på at god lønnsomhet i Dagligvarehandelen har gjort det mulig å drive flere mindre publikasjoner.

– Vi har hatt to år med underskudd og har mistet kultur- og pressestøtte. Ved å selge Dagligvarehandelen gir det oss kapital slik at vi kan satse videre på Samtiden, Dagens Perspektiv, Friluftsliv og Reiseliv 1, sier Lerø.

– Med kjøpet av ett av de sterkeste merkevarenavnene i fagpressen, styrker vi vår posisjon ytterligere innen norsk fagpresse, uttaler styreleder Nils Vanebo i Ask Media AS i pressemeldingen.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.