Søk penger fra Fritt Ord innen 1. november

Søk penger fra Fritt Ord innen 1. november

Du kan få støtte til journalistiske prosjekter fra Fritt Ord – neste søknadsfrist er 1. november. (Foto: BN).

Del: 

Stiftelsen Fritt Ord satser hvert år inntil 25 millioner kroner på norsk journalistikk gjennom utlysningen “Norsk journalistikk”. Utlysningen har seks søknadsfrister i året – den neste er fredag 1. november.

Prosjektene som kan få støtte, skal ha allmennheten som målgruppe. Søkerne kan bruke en hvilken som helst publiseringsplattform, og kan gjerne være multimediale.

Alle frie, redaktørstyrte publikasjoner med norske mediebrukere som målgruppe kan søke. Søkerne kan være redaksjoner eller enkeltpersoner, men all støtte skal brukes av navngitte enkeltpersoner, skriver Fritt Ord i rettledningen.

I vår fikk redaksjonene i Politiforum og Museum prosjektstøtte fra Fritt Ord.

Her kommer du direkte til Fritt Ords søkeportal.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Seks nye navn til Pressens Offentlighetsutvalg er oppnevnt av styret i Norsk Presseforbund. De to som har sittet fra Fagpressen, er oppnevnt for to nye år. Det er også leder Tron Strand (bildet).

  • All mediestøtte påvirker det redaksjonelle innholdet. Men hvor mye er egentlig greit?

    En brevutveksling mellom Medietilsynet og Medier24, ved eier og ansvarlig redaktør Erik Waatland, løfter fram noen interessante – og kanskje problematiske – sider ved dagens pressestøtteordning. Redaktør Roger Aarli-Grøndalen i Journalisten skriver om dette sin kommentarspalte, som først er publisert i Journalisten.

  • Redaktørstyrte medier er viktigere enn noen gang. Samtidig er de redaktørstyrte mediene under et stadig sterkere press. I en slik tid er det behov for en aktiv mediepolitikk. Statsbudsjettet for 2025 er i hovedsak en inflasjonsjustert videreføring av dagens ordninger, som ikke viser noen aktive mediepolitiske grep.