Kvalitetsjournalistikk gir lesere

Kvalitetsjournalistikk gir lesere

Martin Gray er redaktør i Dagens Medisin. Foto: Tone Herregården.

Del: 

Dagens Medisin har i 25 år gitt bort innholdet i avisen gratis. Papiravisen har blitt distribuert gratis og det digitale innholdet har vært åpent tilgjengelig og gratis. For ett år siden endret de dette og startet med å plusse innholdet. Det ble et markert veiskille for Dagens Medisin.

Redaktør Martin Gray forteller at dette har gått over all forventning.

- Dagen før ettårsmarkeringen passerte vi 30 000 DM+-brukere og vi øker fortsatt. Vi merker at den viktigste driveren i veksten er kvalitetsjournalistikken vi leverer hver dag, og ikke lekre annonser og heftige kampanjer, forklarer redaktøren.

- Vi mener jo at 30 000 oppegående mennesker i helsetjenesten ikke kan ta feil. Det er enormt inspirerende for oss som jobber med innholdet på dagensmedisin.no, og gir en skikkelig vitamininnsprøytning for å levere godt, relevant og nyttig innhold fra og for helsetjenesten - hver dag!, smiler Martin Gray.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.