Lesertall med Kantar Media

Lesertall fra Kantar Media

Del: 

Mediebransjen måles på mange områder.
Offisielle opplagstall for papirbaserte utgaver får bransjen bekreftet enten fra MBL eller Fagpressen.

Lesertall

Siden 2015 har Fagpressen og Kantar Media publisert offisielle lesertall for alle blader som er medlem av Fagpressen. Kantar Media har utviklet et internasjonalt anerkjent konsept for beregning av lesere for alle blader som er medlem av Fagpressen. Beregningene tar utgangspunkt i offisielle og tilgjengelig data fra Fagpressenøkkelen og distribusjonsfordelingen til hvert enkelt blad. Bladene må være godkjent av Fagpressens Opplagskontroll. Modellen bygger på en rekke faktorer som bidrar til å forklare lesertallet for et enkelt fagblad, for eksempel fagpressenøkkel og distribusjonsfordeling.

Små og mellomstore blader

Alle blader som er opplagskontrollerte av Fagpressen kan få modellerte lesertall for 5500 kr. (2019)

Ønsker du modellerte lesertall for ditt fagblad ta kontakt med Katja Møglestue

Store opplag

For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue.

 

Leserkretsundersøkelser

Formålet med leserkretsundersøkelser er å fremskaffe leserdokumentasjon for redaksjonell utvikling og annonsesalg. Undersøkelsene gjennomføres på web (med e-postutvalg) blant bladets abonnenter/medlemmer.

Ønsker du pristilbud på leserkretsundersøkelse ta kontakt med Cesilie Bollingmo.

 

Her er de siste offisielle lesertallene.

 

 

Kjartan Tyvand

Lesertall utvikling

Lesertall og dokumentasjon

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 01. des
Kl.: 
14:00 til 15:00
Passer for: 
Redaktører

Borte ble lunsjpraten, diskusjonen over en kaffekopp og mye av det fysisk kollegiale da Norge stengte ned for korona. Ble vi mer effektive av å sitte hjemme?