Lesertall med Kantar Media
Lesertall fra Kantar Media
Mediebransjen måles på mange områder og de offisielle opplagstallene for papirbaserte utgaver, får bransjen bekreftet enten fra Fagpressen eller Mediebedriftenes landsforening (MBL).
Lesertall
Siden 2015 har Fagpressen og Kantar Media publisert offisielle lesertall for alle blader som er medlem av Fagpressen. Kantar Media har utviklet et internasjonalt anerkjent konsept for beregning av lesere for alle blader som er medlem av Fagpressen. Beregningene tar utgangspunkt i offisielle og tilgjengelig data fra Fagpressenøkkelen og distribusjonsfordelingen til hvert enkelt blad. Bladene må være godkjent av Fagpressens Opplagskontroll. Modellen bygger på en rekke faktorer som bidrar til å forklare lesertallet for et enkelt fagblad, for eksempel fagpressenøkkel og distribusjonsfordeling.
Små og mellomstore blader
Alle blader som er opplagskontrollerte av Fagpressen kan få modellerte lesertall for kr 6300,- (2022 tall)
Ønsker du modellerte lesertall for ditt fagblad ta kontakt med Katja Møglestue.
Store opplag
For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue.
Her finner du lesertallene for 2022 (link til Kantar)
Leserkretsundersøkelser
Formålet med leserkretsundersøkelser er å fremskaffe leserdokumentasjon for redaksjonell utvikling og annonsesalg. Undersøkelsene gjennomføres på web (med e-postutvalg) blant bladets abonnenter/medlemmer.
Ønsker du pristilbud på leserkretsundersøkelse ta kontakt med Cesilie Bollingmo.
Kurs og arrangementer
Onsdag 8. november blir det en innholdsrik fagpressedag på Hotel Bristol. På kvelden blir det festmiddag og feiring av Fagpressens 125 års-jubileum!
Meld deg på tidlig og få din andel av øremerket støtte til deltakelse på dagkonferansen!
Neste PUFF-konferanse holdes på Holmen Fjordhotell 14. og 15. mars 2024. – Vi lover et supergodt program og skal feire at PUFF er ti år! sier Kari Oliv Vedvik som leder programkomiteen.