Lesertall med Kantar Media

Lesertall fra Kantar Media

Del: 

Mediebransjen måles på mange områder.
Offisielle opplagstall for papirbaserte utgaver får bransjen bekreftet enten fra MBL eller Fagpressen.

Lesertall

Siden 2015 har Fagpressen og Kantar Media publisert offisielle lesertall for alle blader som er medlem av Fagpressen. Kantar Media har utviklet et internasjonalt anerkjent konsept for beregning av lesere for alle blader som er medlem av Fagpressen. Beregningene tar utgangspunkt i offisielle og tilgjengelig data fra Fagpressenøkkelen og distribusjonsfordelingen til hvert enkelt blad. Bladene må være godkjent av Fagpressens Opplagskontroll. Modellen bygger på en rekke faktorer som bidrar til å forklare lesertallet for et enkelt fagblad, for eksempel fagpressenøkkel og distribusjonsfordeling.

Små og mellomstore blader

Alle blader som er opplagskontrollerte av Fagpressen kan få modellerte lesertall for 5000 kr. (2018)

Ønsker du modellerte lesertall for ditt fagblad ta kontakt med Katja Møglestue

Store opplag

For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue.

 

Leserkretsundersøkelser

Formålet med leserkretsundersøkelser er å fremskaffe leserdokumentasjon for redaksjonell utvikling og annonsesalg. Undersøkelsene gjennomføres på web (med e-postutvalg) blant bladets abonnenter/medlemmer.

Ønsker du pristilbud på leserkretsundersøkelse ta kontakt med Cesilie Bollingmo.

Trafikkmåling

Ønsker du måling av online trafikk for ditt nettsted ta kontakt med Kathrine Sørum på mail.

 

Har du spørsmål rundt de forskjellige målinger, så er det bare å ta kontakt med oss i Fagpressen.

 

Her er de offisielle lesertallene for 2017.

 

Kjartan Tyvand

Økonomi- og IT- ansvarlig Kjartan Tyvand
Tlf: 926 65 017 
kt@fagpressen.no

Lesertall utvikling

Lesertall og dokumentasjon

Søk kompetansestøtte

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen 8. februar. 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 26. Feb
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere

Hvordan sikre maks utbytte av tid og ressurser brukt på sosiale plattformer? Her kommer kursrekken du har ventet på! Sett av disse fire datoene, og bli ekspert:
14. og 26. februar, 5. og 12. mars.

Dato: 
Tirsdag 26. Feb
Kl.: 
15:30 til 17:00
Passer for: 
Redaktører

Fagpressens redaktørforum holder sitt årsmøte tirsdag 26. februar 2019.

Meld deg på i skjemaet, senest fredag 22. februar.

Dato: 
Onsdag 27. Feb
Kl.: 
09:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere

Hengte eller hang? Er det lov å skrive "forhåndsregel"? Resultatene fra språktesten på Fagpressedagen viser at mange trenger en oppfriskning av grammatikk- og rettskrivningskunnskapene. Dette minikurset gir deg svar på spørsmål mange lurer på, og du får luket ut de verste gjengangerne.
Det ble ikke plass til alle interesserte på første runde, så vi tar dette kurset en ekstra gang!