Lesertall med Kantar Media

Lesertall fra Kantar Media

Del: 

Mediebransjen måles på mange områder.
Offisielle opplagstall for papirbaserte utgaver får bransjen bekreftet enten fra MBL eller Fagpressen.

Lesertall

Siden 2015 har Fagpressen og Kantar Media publisert offisielle lesertall for alle blader som er medlem av Fagpressen. Kantar Media har utviklet et internasjonalt anerkjent konsept for beregning av lesere for alle blader som er medlem av Fagpressen. Beregningene tar utgangspunkt i offisielle og tilgjengelig data fra Fagpressenøkkelen og distribusjonsfordelingen til hvert enkelt blad. Bladene må være godkjent av Fagpressens Opplagskontroll. Modellen bygger på en rekke faktorer som bidrar til å forklare lesertallet for et enkelt fagblad, for eksempel fagpressenøkkel og distribusjonsfordeling.

Små og mellomstore blader

Alle blader som er opplagskontrollerte av Fagpressen kan få modellerte lesertall for 5000 kr. (2019)

Ønsker du modellerte lesertall for ditt fagblad ta kontakt med Katja Møglestue

Store opplag

For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue.

 

Leserkretsundersøkelser

Formålet med leserkretsundersøkelser er å fremskaffe leserdokumentasjon for redaksjonell utvikling og annonsesalg. Undersøkelsene gjennomføres på web (med e-postutvalg) blant bladets abonnenter/medlemmer.

Ønsker du pristilbud på leserkretsundersøkelse ta kontakt med Cesilie Bollingmo.

 

Her er de siste offisielle lesertallene.

 

 

Kjartan Tyvand

Økonomi- og IT- ansvarlig Kjartan Tyvand
Tlf: 926 65 017 
kt@fagpressen.no

Lesertall utvikling

Lesertall og dokumentasjon

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 22. aug
Kl.: 
15:00 til 17:00
Passer for: 
Redaktører
Dato: 
Onsdag 11. sep
Kl.: 
09:00 til 11:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

Onsdag 11. september inviterer Fagpressen til frokostmøte og gir deg flere gode innspill til budsjettarbeidet for 2020. Medlemskap i Fagpressen lønner seg, nå og i framtiden! Kom på P-hotels, fra kl 8.30 og få deg frokost - med mye nyttig attåt.

Dato: 
Tirsdag 17. sep
Kl.: 
08:30 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Markedsforum inviterer til Kick-off 17. september. Tema i år er innovasjon, merkevarebygging, nyhetsbrev, hvordan skaffe inntekter i dag, hvordan lykkes med content (innholdsmarkedsføring) og enda litt mer.  Meld deg på i dag - og ta gjerne med kolleger - noe som kan lette gjennomføringen av eventuelle nye tiltak etter seminaret.