Markedsforum klar for digitalt kick-off!

Primærfaner

Markedsforum klar for digitalt kick-off!

Del: 
Høstens kick-off blir digitalt
Dato: 
Torsdag 30. sep
Sted: 
Legeforeningens hus, Akersgt. 2, Oslo
Kl.: 
08:30 til 12:15
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Pris: 
Seminaret er gratis

Markedsforums årlige kick-off arrangeres som digitalt seminar på Teams. Tema er digitale trender, tips til utvikling av nettsider i Fagpressen, hvordan selge og øke annonseinntekter – og tips til hvordan Fagpressen kan bruke sosiale medier for å nå redaksjonelle og kommersielle mål. Arrangementet er gratis for medlemmer.

Program kick-off 2021

torsdag 30. september, digitalt seminar på Teams

08.25 Video fra våre samarbeidspartnere

08.30 Velkommen, praktisk informasjon ved Ingunn Roald fra Markedsforum

08.35 Hvordan utvikle nettsidene for å øke verdien av dem? Sindre Kjosås, Senior SEO og konverteringsspesialist i s360 tar for seg tre nettsider blant deltakerne fra Fagpressen, og gir nyttige råd.

09.15 Hvordan markedsføre redaksjonelle saker og få høy trafikk til nettsiden? Niklas Øymo, distribusjonsansvarlig i Filter Media.

09.45 Kort pause

09.50 Digitale trender og innovative muligheter til markedsføring via snapchat. Per Christian Strand Teslo, Account Executive i Snap Inc

10.10 Digital mediestrategi og effektiv kanalmiks? Sara Nilssen, rådgiver i digitalbyrået A2N.

10.40 Rikets medietilstand. Ingvar Sandvik, direktør for innovasjon og marketing i Kantar.

11.10 Kort pause

11.15 Hvordan kan Fagpressen bruke sosiale medier for å nå redaksjonelle og kommersielle mål? Iben A. Bergstrøm, høyskoleforeleser, Handelshøyskolen BI

12.05 Trekning av premie blant deltakerne

12.10 TAKK FOR I DAG

 og takk til samarbeidspartnerne: Stibo, Ålgård, HS Media og Salgsfabrikken.

Bli med i Markedsforums styre!

Markedsforums styre trenger flere medlemmer – har du lyst til å være med?

Styret i Fagpressens markedsforum er i dag en gruppe på fire personer. Vi arrangerer aktiviteter for å styrke kompetansen til Fagpressens medlemmer innenfor markedsføringsfaget. Vi har to store arrangement i året  "Trender" på våren og "Kick-off" på høsten. I tillegg har vi planer om noen mindre arrangementer som frokostmøter eller digitale møter. Vi bidrar også med råd og innsikt til medlemmer i Fagpressen som tar kontakt.

Har du lyst og tid til å bidra i styret? Send en epost til fagpressen@fagpressen.no og skriv litt om din kompetanse og motivasjon for å være med. Vi har 5-6 møter i året, og samarbeider med Kjartan Tyvand i Fagpressen, som også har budsjettansvaret. Styret består av Ingunn Roald fra Sykepleien (leder), Njål Anderssen fra Tidsskriftet (Legeforeningen), Heidi Bjørkedal fra Politiforum og Morten Olsson fra Elektronikk.

Påmelding: 
Rekkefølge
Ønsker du ha med noen kolleger, kan du melde de på ved å skrive navnet deres i feltet over.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 13. okt
Kl.: 
09:30 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Mens stadig mer forskning foregår på engelsk, skal de norske fagmediene presentere nye metoder og forskningsfunn på godt og tilgjengelig norsk. Ofte er det i fagpressen at et nytt begrep første gang blir tatt i bruk. Dermed blir forskernes engelske termer fagredaksjonenes hodebry.