Norges viktigste mediekanal?

Norges viktigste mediekanal?

Del: 

Pålitelig journalistikk fra A til Å

 

Med over 1,3 millioner månedlige lesere på nett og et samlet årlig papiropplag på nesten 30 millioner eksemplarer, er Fagpressen en betydelig mediekanal – og en betydningsfull samfunnsaktør.

Organisasjonen består av over 215 yrkesgrupper og interesseorganisasjoner – fra A til Å. Hver av disse har en redaksjon som lager uavhengig og balansert journalistikk for våre mange engasjerte lesere.

Gir oss en unik styrke
Innen Fagpressen finner du advokater, bilister, fiskere, golfere, huseiere, landbrukere, musikere, pensjonister og sykepleiere – blant mange andre. Dermed er vi et speilbilde av Norge og representerer en stor kanal i medielandskapet. Kanskje den største. Det gir oss en unik styrke.

I denne kampanjen ønsket vi å løfte og synliggjøre både styrken og bredden vi har innen Fagpressen. Samtidig vil vi vise at hvert enkelt medlem har sin egenart og er selvstendige kanaler.

Vi valgte å illustrere budskapet gjennom å leke litt med alfabetet. Bredden vår er visualisert gjennom å kombinere bokstavene – fra A til Å – med noen av de mange ulike yrkene, interessene og organisasjonene som finnes blant medlemmene i Fagpressen.

Illustrasjonene har elementer av gjenkjennelse og originalitet i seg, samtidig skal de være iøynefallende. Uttrykket er seriøst, men med et glimt i øyet.

 

 

Per Brikt Olsen er administrerende direktør i Fagpressen. Han er stolt av organisasjonen han leder – og litt overrasket over de sterke tallene.

–Fagpresse er sterkt tematisert. Samtidig er den samlede bredden en styrke, sier han og legger til:

– De digitale tallene målt av Comscore/Kantar overrasker selv oss – i positiv forstand. Mange av våre medlemmer er fortsatt litt i den digitale «startblokka». Vi forventer derfor en god vekst når enda flere medlemmer satser mer på digital distribusjon av sin journalistikk.

På en vanlig måned er rundt 5,5 millioner nordmenn på nett. Så mange som en tredel av disse er altså innom et av nettstedene i Fagpressen månedlig. Dessuten økte papiropplaget for 13. året på rad i 2017.

- Vi merker ogå en økende interesse fra annonsører. Hos Fagpressens 215 medlemmer blir annonser plassert i et relevent miljø med høyt leserengasjement og målrettet lesing av stoffet, sier Per Brikt Olsen.

 

Illustrasjonene fra A til Å

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 21. nov
Kl.: 
08:30 til 15:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Medlemmer i Fagpressen er velkommen til Adops-konferansen 21. november, i regi av INMA. Meld deg på direkte til INMA her! NB: Skriv FAGPRESSEN i feltet "Bestillers firma" når du fyller ut påmeldingen. Da er adgangen gratis.

Dato: 
Onsdag 28. nov
Kl.: 
10:30 til 22:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Silvija Seres om medienes usikre framtid. Per Toset om relevante annonsekanaler. Vi tar en viktig debatt om digitale utfordringer for dybdejournalistikken, og analyserer Fagpressens situasjon i lys av det nye statsbudsjettet. Fagpressedagen 2018 blir høstens viktigste møteplass – meld deg på!

Dato: 
Torsdag 06. jun
Kl.: 
17:00 til 23:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Årets vinnere av Fagpresseprisene skal kåres, og etterpå blir det fest!

Ta med deg dine kolleger til Månefisken og bli med på feiringen av det aller beste i Fagpressen.
Dørene åpner kl 17.00. Vi serverer mat og drikke og lover god stemning, glede og forventninger.