Dramatisk avsløring – ny kampanje

Dramatisk avsløring – ny kampanje

Del: 

Dramatisk avsløring: Journalister ansatte journalister med fagkunnskap

Jepp, det stemmer! Og dette er inngangen til Fagpressens nye kampanje som nå ligger klar til nedlasting. Utgangspunktet er å vise klart og tydelig at i Fagpressens redaksjoner jobber det journalister med kunnskap, dybde og refleksjon innen de fagområdene leserne er interessert i

Ironisk anti-tabloid annonsekampanje

Fagpressens nye kampanje tar utgangspunkt i lesernes behov for å få godt, faglig innhold innen det man interesserer seg for. Med et lite spark til tabloidpressen får vi oppmerksomheten til leserne over på det som er viktig: godt, redaksjonelt innhold produsert av journalister med høy faglig kompetanse.

- Algoritmedrevne plattformer bidrar til å skape «ekkokamre». Du får selekterte saker i nyhetsfeeden din avhengig av hva du har likt eller prefererer å lese og se. Over tid bidrar dette til at du ikke utfordres eller får presentert andre synspunkter. Samtidig har svært få av de tradisjonelle mediehusene spesialister i redaksjonen. Det er et faktum at de redaktørstyrte breddemediene i stadig større grad siterer fag- og nisjemedier som Fagpressens medlemmer.

Per Brikt Olsen, adm. direktør i Fagpressen

Annonsekampanje: medier med fagkunnskap

Printannonsene har det samme budskapet, men her er designet tilpasset printformatet. Vi har valgt å løfte frem alle medlemmene i illustrasjonene for å vise leserne hvor mange redaksjoner som leverer godt, faglig innhold.

Ny nettside med hele Fagpressen

Vi lanserer en ny nettside som landingsside for annonsene! Her gir vi leserne god oversikt over alle medlemmene i Fagpressen. Man velger det temaet man er interessert i og oversikten over medlemmene kommer automatisk.

Ta en titt på den nye nettsiden her 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 08. des
Kl.: 
13:30 til 21:00
Passer for: 
Alle

INMAs årlige "8 minutes"-konferanse byr på en perlerad med skarpe og inspirerende innledere om alt som har med digitalt markedsarbeid å gjøre. Alle medlemmer i Fagpressen får én gratis billett hver.

Dato: 
Onsdag 25. Jan
Kl.: 
10:00 til 15:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

25. januar inviterer Fagpressen igjen utgivere og redaktører til en dag som gir dere en oppdatert kompetansepakke og en stor dose inspirasjon.
Arne Jensen, tidligere generalsekretær, nå seniorrådgiver, i Norsk Redaktørforening er en nestor i å veilede pressefolk. Han har skreddersydd og leverer denne kraftpakken med kompetanse, på én dag.
Tilbakemeldingene fra deltakerne i høst var svært gode – du finner noen av dem nedenfor.

Dato: 
Torsdag 16. Mar til Fredag 17. Mar
Kl.: 
09:00 til 14:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

PUFF-konferansen for journalister og skrivende redaktører i Fagpressen blir 16. og 17. mars 2023. Programmet er i godt arbeid, og du kan allerede melde deg på!