Dramatisk avsløring – ny kampanje

Dramatisk avsløring – ny kampanje

Del: 

Dramatisk avsløring: Journalister ansatte journalister med fagkunnskap

Jepp, det stemmer! Og dette er inngangen til Fagpressens nye kampanje som nå ligger klar til nedlasting. Utgangspunktet er å vise klart og tydelig at i Fagpressens redaksjoner jobber det journalister med kunnskap, dybde og refleksjon innen de fagområdene leserne er interessert i

Ironisk anti-tabloid annonsekampanje

Fagpressens nye kampanje tar utgangspunkt i lesernes behov for å få godt, faglig innhold innen det man interesserer seg for. Med et lite spark til tabloidpressen får vi oppmerksomheten til leserne over på det som er viktig: godt, redaksjonelt innhold produsert av journalister med høy faglig kompetanse.

- Algoritmedrevne plattformer bidrar til å skape «ekkokamre». Du får selekterte saker i nyhetsfeeden din avhengig av hva du har likt eller prefererer å lese og se. Over tid bidrar dette til at du ikke utfordres eller får presentert andre synspunkter. Samtidig har svært få av de tradisjonelle mediehusene spesialister i redaksjonen. Det er et faktum at de redaktørstyrte breddemediene i stadig større grad siterer fag- og nisjemedier som Fagpressens medlemmer.

Per Brikt Olsen, adm. direktør i Fagpressen

Annonsekampanje: medier med fagkunnskap

Printannonsene har det samme budskapet, men her er designet tilpasset printformatet. Vi har valgt å løfte frem alle medlemmene i illustrasjonene for å vise leserne hvor mange redaksjoner som leverer godt, faglig innhold.

Ny nettside med hele Fagpressen

Vi lanserer en ny nettside som landingsside for annonsene! Her gir vi leserne god oversikt over alle medlemmene i Fagpressen. Man velger det temaet man er interessert i og oversikten over medlemmene kommer automatisk.

Ta en titt på den nye nettsiden her 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 09. Feb
Kl.: 
09:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører

Fagpressen og Norsk Presseforbund arrangerer PFU-kurs for redaktører i Fagpressen. Kurset går over 2 halve dager. Vi avventer nye regler for hjemmekontor/transport og kommer snarest tilbake med nye datoer. Meld gjerne din interesse nå, ved å sende påmelding – så sikrer du deg plass på kurset. Vi kontakter deg når vi har datoene klare.

Dato: 
Tirsdag 15. Feb
Kl.: 
09:00 til 15:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Hvordan lages en podkast som fungerer? I dette kurset gjennomgår vi alle aspektene av podkasting som gjør deltakernes ideer litt bedre. Vi jobber med podkastens historie og sjangertypiske trekk, stemmebruk, episode-oppbygging og publisering. Dette er et kurs med verdi 7500 kroner pr deltaker, som er finansiert av Fagpressens vederlagsmidler via fondsstyret. Egenandelen på kr 700 dekker kursmat/drikke og administrasjon.
Kurset leveres av Institutt for Journalistikk. Kurslærer er Hanne Løvik.

Grunnet smittesituasjonen er vi usikre på om kurset må flyttes fram i tid. Meld gjerne din interesse nå, ved å sende påmelding – så sikrer du deg plass på kurset. Vi kontakter deg når vi har datoene klare.

Dato: 
Torsdag 24. Mar
Kl.: 
14:00 til 16:00
Passer for: 
Alle

Fagpressens årsmøte holdes torsdag 24. mars, i Pressens hus, kl 14–16. Digitalt årsmøte er alternativet dersom smittevernregler pålegger oss det.

Merk at forslag som skal kunne behandles i årsmøtet, må være sendt inn senest fire uker før, altså 24. februar. Du kan melde deg på til årsmøtet allerede nå.