Nina Kristiansen slutter som redaktør

Nina Kristiansen slutter som redaktør

Styreleder Jan Børge Tjäder og avtroppende redaktør Nina Kristiansen. (Skjermdump av foto av Eivind N. Lauritsen på forskning.no).

Del: 

Nina Kristiansen går av som redaktør i forskning.no etter 15 år. Etter eget ønske går hun over i journaliststilling i redaksjonen, skriver forskning.no fredag morgen.

– Det kom overraskende på oss. Styret er svært godt fornøyd med den jobben hun gjør. Vi synes det er trist at hun gir seg som redaktør, men respekterer hennes ønske om å bli journalist igjen, sier styreleder i forskning.no Jan Børge Tjäder.

Kristiansen vil stå i jobben til styret ansetter en ny redaktør. Etter det blir hun journalist i egen nettavis.

– Det er trist og rart at Nina går av som redaktør i forskning.no. Hun har styrt skuta så lenge alle i redaksjonen kan huske, og hun har fått til enormt mye med nettavisa, sier Marte Dæhlen, leder for forskning.nos redaksjonsklubb.

I Kristiansens tid som sjefredaktør i forskning.no vokst, på mange måter. Nettavisen har gått fra 330 000 månedlige besøk i 2006, til godt over 2,3 millioner besøkende hver måned i 2020.

Les mer på forskning.no

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.