Mer enn 21 millioner til innovasjon

Mer enn 21 millioner til innovasjon

Direktør i Medietilsynet Mari Velsand skal dele ut over 21 millioner kroner i Innovasjons- og utviklingsstøtte i 2023. (Foto: Medietilsynet/ Mathias Fossum).

Del: 

Forskriften for innovasjonsstøtte er revidert, slik at flere medium i fagpressen fra 2023 får anledning til å søke om støtte.

Medietilsynet sendte fredag ut en pressemelding om innovasjonsstøtten.

– Innovasjonsstøtta skal gjøre det lettere å digitalisere og drive innovasjon, særlig for små, lokale nyhets- og aktualitetsmedium, sa Hanne Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet til Medier24.

Støtteordningen skal stimulere til redaksjonell, innholdsrettet innovasjon og utvikling i nyhets- og aktualitetsmedium, og små og lokale medium blir prioritert, står det i pressemeldingen.

– Det er en fordel om flere fagmedier som har gode innovasjonsprosjekter, nå søker tilskudd, sier adm. direktør Per Brikt Olsen i Fagpressen.

Han har utdypet sitt råd i denne saken på fagpressen.no

Her finner du presentasjonen fra Fagpressedagen 2022 om hvordan søke innovasjonsstøtte.

Her er Medietilsynets søkeportal. Fristen for å søke innovasjonsstøtte er 17. februar.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.