KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET er nye medlemmer i Fagpressen

KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET er nye medlemmer i Fagpressen

Redaktør John Berge i KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET. Foto: Per Mork.

Del: 

- Vi ønsker å være med i Fagpressen for å vise omverdenen at vi er seriøse, forteller redaktør Berge.

Både KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET gis ut av JB Forlag og John Berge.

KINOMAGASINET vil i 2023 komme ut med ti utgaver. Det er den enkelte kino som må abonnere på magasinet, og sørge for at det er tilgjengelig.

- Vi har et opplag på 15 000 eksemplarer. Omslagene på magasinet kan variere fra kino til kino, i tillegg til en ordinær utgave, forklarer han.

KINOMAGASINET er forbrukerorientert, men fundamentet er det filmfaglige og kinotekniske. Berge sier at de skriver for folk flest og kanskje særlig for dem ønsker å bli mer interessert i feltet.

PRO AV MAGASINET er et abonnementsmagasin som kommer ut fire ganger i året og har et opplag på 1500 eksemplarer.

- Her fokuserer vi på profesjonell bruk og installasjon av lyd-, lys- og bildeløsninger, sier John Berge.

Hovedmålgruppen er beslutningstakere hos private aktører, kommune, stat og forvaltning samt tekniske ansatt hos produsenter og leverandører.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.