Jakter på norske nisjer
Jakter på norske nisjer

Internasjonal redaktør i Watch Medier, Rasmus Emborg, kjøper domener for å etablere nye nisjemedier i Norge. ( Foto: Jan Bjarke Mindegaard)/skjermdump fra Medier24).
Medier24 meldte mandag at det danske konsernet Watch Medier er på aktiv jakt etter norske nisjer, og at de har kjøpt opp 36 domener så langt. Konsernet er allerede etablert i Norge med Finans Watch.
Før jul søkte Watch Medier etter redaktører til flere nisjemedier som de ønsker å etablere i Norge.
Internasjonal redaktør i Watch Medier, Rasmus Emborg, forteller til Medier24 at "det å utvide til flere nisjer, er det Watch Medier gjør".
Emborg sier også at de nå søker aktivt etter redaktører til flere nisjenettsteder, men han vil ikke svare konkret på spørsmålet om hvilke medier er det disse redaktørene skal hentes til.
– Først bruker vi kreftene på å finne de riktige redaktørene. Stillingene er ikke besatt ennå. Vi søker etter dyktige næringslivsjournalister, som tenner på business-nyheter om konkrete bransjer og gjerne vil være med på å starte opp noe nytt. Men vi har ikke satt noen dato eller lagt konkrete planer ennå, sier Emborg til Medier24.