Jakter på norske nisjer

Jakter på norske nisjer

Internasjonal redaktør i Watch Medier, Rasmus Emborg, kjøper domener for å etablere nye nisjemedier i Norge. ( Foto: Jan Bjarke Mindegaard)/skjermdump fra Medier24).

Del: 

Medier24 meldte mandag at det danske konsernet Watch Medier er på aktiv jakt etter norske nisjer, og at de har kjøpt opp 36 domener så langt. Konsernet er allerede etablert i Norge med Finans Watch.

Før jul søkte Watch Medier etter redaktører til flere nisjemedier som de ønsker å etablere i Norge.

Internasjonal redaktør i Watch Medier, Rasmus Emborg, forteller til Medier24 at "det å utvide til flere nisjer, er det Watch Medier gjør".

Emborg sier også at de nå søker aktivt etter redaktører til flere nisjenettsteder, men han vil ikke svare konkret på spørsmålet om hvilke medier er det disse redaktørene skal hentes til.

– Først bruker vi kreftene på å finne de riktige redaktørene. Stillingene er ikke besatt ennå. Vi søker etter dyktige næringslivsjournalister, som tenner på business-nyheter om konkrete bransjer og gjerne vil være med på å starte opp noe nytt. Men vi har ikke satt noen dato eller lagt konkrete planer ennå, sier Emborg til Medier24.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Selskapene fusjonerer for å være bedre rustet i møte med AI, falske nyheter og globale konkurrenter.

  • Fagpressens kontor i Pressens hus holder sommerstengt i fire uker fra 8. juli. Administrasjonen ønsker alle en riktig god sommer!

  • – Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!