Flere fordeler for deg som medlem i Fagpressen

Flere fordeler for deg som medlem i Fagpressen

Staben i Fagpressen gleder seg til å by på flere medlemsfordeler utover høsten og vinteren. Fra venstre, Per Brikt Olsen, Berit Nyman, Kjartan Tyvand og Elisabeth Berg Pronkow. (Foto: Lars Weimoth).

Del: 

Det skjer mye i Fagpressen i år, så mye at vi har funnet tiden moden for å gi deg en oppdatert oversikt over våre hovedsatsinger. På mange områder slår det ut i flere fordeler knyttet til medlemskapet i Fagpressen.

I løpet av høsten og vinteren kommer Fagpressen til å rulle ut flere nye ordninger og tiltak:

  • Forprosjekt trykk og distribusjon for å kartlegge hvorvidt samproduksjon kan redusere kostnadene for mange av bladene. Høsten 2017.
  • ​Redaktørkampanje. Mål: Styrke redaktørrollen, fremme forståelse av samfunnsoppdraget, dempe presset mot uavhengige redaktører. Middel: Annonsekampanje. Gjennomføres i oktober–desember 2017.
  • Medlemskap i INMA – Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon – med gratis deltakelse på deres arrangementer: Gulltaggen, Performance-konferansen, ”8 minutes”, frokostseminarer, med mer. Høsten 2017.
  • Digital måling og leserdokumentasjon med egen ”toppliste”, fra 1. januar 2018. Samarbeid med Kantar TNS/comScore. Gratis for medlemmer i Fagpressen.
  • Pilotprosjekt om felles innloggings- og identifikasjonssystem. Her ligger en av de viktigste nøklene til å lykkes med mediet i de kommende årene. Våren 2018.
  • Vi utreder felles personvernombud og andre tiltak som kreves når ny personvernlovgivning trer i kraft i mai 2018.

Vi kommer til å publisere mer utfyllende informasjon om disse tiltakene på fagpressen.no etter hvert som det enkelte tiltak kommer i gang. Det blir også noen egne arrangementer, og på Fagpressedagen 22. november får du ny innsikt.

Dette er noen av ordningene du kanskje kjenner fra før:

  • Gratis advokatbistand
  • Bildeavtale med NTB
  • Samarbeid med 07 Media
  • Gratis rådgivning om presseetiske spørsmål
  • Pressekort
  • Opplagskontroll
  • Lesertall fra Kantar TNS

I tillegg har vi til enhver tid ulike prosjektgrupper, eksempelvis innen programmatisk kjøp og salg/annonsestyringssystemer. Fagpressen holder også relevante kurs for journalister, redaktører, markedsfolk og annonseselgere.

Fagpressen samarbeider med de øvrige presseorganisasjonene for å sikre best mulige rammebetingelser for fagmediene, og vi kjemper videre for digitalt mva-fritak i fagpressen.

Fagpressens arbeid for medlemmene er i sterk utvikling. Vi er opptatt av å være en medlemsorganisasjon som ivaretar både tradisjonelle behov og nye utfordringer for fagmediene.

Les Fagpressens medlemsbrev september 2017 som pdf her: 

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • Mandag morgen har regjeringen sendt ut en pressemelding om at levering av post til folks postkasser skal opprettholdes. – Vi ønsker at alle skal sikres brevlevering i postkasse minst én dag i uken, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
    Regjeringen går dermed i mot anbefalingen fra postutvalget.
    – Fagpressen er glad for at regjeringen ikke vil gå så raskt fram som postutvalget foreslo. Likevel er vi bekymret for hvordan prisen og kvaliteten vil utvikle seg når det tross alt er planen å avvikle distribusjon til postkasser på lengre sikt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • Hun begynner i stillingen 1. august, fra samme dato som Ingrid Nergården Jortveit begynner som nestleder i Fagpressen. Det melder Norsk Presseforbund fredag.

  • Torsdag ettermiddag inviterte Altinget til lanseringsfest for sin sjuende fagpolitiske nisjepublikasjon, Altinget Digital. En tallrik forsamling fra nettverket, mediefolk generelt og noen politikere fikk med seg åpningen ved digitaliseringsminister Karianne Tung og påfølgende panelsamtale med det store spørsmålet: "Hvor går grensen for når vi ikke lenger kan stole på tek-selskapene som vi er avhengige av?"