Både opplags- og annonsevekst i 2021

Både opplags- og annonsevekst i 2021

Madeleine Thor fra IRM la fram tall og prognoser i MBLs medietall-arrangement i Pressens hus onsdag. (Foto: BN).

Del: 

Året 2021 ga vekst både i totalopplag og annonseomsetning. Mediebedriftene la fram medietall onsdag morgen i Pressens hus.
VG+, Bergens Tidende og Finansavisen øker mest i opplag. Fagpressen hadde en gledelig annonsevekst på 15,3 prosent.

Hovedtallene for opplag ble presentert av MBLs medieanalytiker Bente Haavimb. Totalopplaget ligger nå nær 2,6 millioner for 234 titler for aviser tilknyttet MBL og LLA i andre halvår av 2021.

IRMs Madeleine Thor la fram annonsetall for 2021 og prognoser for inneværende år.

– I 2021 ble det lagt 23 milliarder kroner inn i det norske annonsemarkedet, en økning på 18 prosent fra året før. Det er dobbelt så mye som tidligere år. Det er en ekstrem utvikling, sa hun.

Thor forklarer den store økningen med blant annet økt mediebruk under pandemien.

IRM tror at Fagpressen vil vokse med 1,7 prosent i 2022. Madeleine Thor understreket at alle prognosetallene er usikre, med bakgrunn i krigen i Ukraina.

Les mer på Medier24 og på Mediebedriftene.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Selskapene fusjonerer for å være bedre rustet i møte med AI, falske nyheter og globale konkurrenter.

  • Fagpressens kontor i Pressens hus holder sommerstengt i fire uker fra 8. juli. Administrasjonen ønsker alle en riktig god sommer!

  • – Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!