Spår tøft medieår 2017

Spår tøft medieår 2017

Skjermdump fra fipp.com

Del: 

Tøft for alle utgivere. Enda mer behov for nyskaping, digital ekspertise og investeringer i digital infrastruktur. Men fortsatt plass til god historiefortelling. På nye måter.

Og så blir det mye mer innholdsmarkedsføring, blant annet fordi Apple satser stort på dette markedet.
Spådommene kommer fra to internasjonale medieeksperter: James Hewes leder konsulentavdelingen i Soho Consulting, Storbritannia. Yves Bougon er direktør for Hearst Magazines Øst-Asia-avdeling. De er intervjuet på nettsiden til FIPP, den internasjonale unionen for publisister som Fagpressen er medlem av.
Les mer her.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • Mandag morgen har regjeringen sendt ut en pressemelding om at levering av post til folks postkasser skal opprettholdes. – Vi ønsker at alle skal sikres brevlevering i postkasse minst én dag i uken, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
    Regjeringen går dermed i mot anbefalingen fra postutvalget. – Fagpressen er glad for at regjeringen ikke vil gå så raskt fram som postutvalget foreslo. Likevel er vi bekymret for hvordan prisen og kvaliteten vil utvikle seg når det tross alt er planen å avvikle distribusjon til postkasser på lengre sikt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • Hun begynner i stillingen 1. august, fra samme dato som Ingrid Nergården Jortveit begynner som nestleder i Fagpressen. Det melder Norsk Presseforbund fredag.

  • Torsdag ettermiddag inviterte Altinget til lanseringsfest for sin sjuende fagpolitiske nisjepublikasjon, Altinget Digital. En tallrik forsamling fra nettverket, mediefolk generelt og noen politikere fikk med seg åpningen ved digitaliseringsminister Karianne Tung og påfølgende panelsamtale med det store spørsmålet: "Hvor går grensen for når vi ikke lenger kan stole på tek-selskapene som vi er avhengige av?"