Fagpressedagen 2016: Få innholdet til å vare lenger
Fagpressedagen 2016: Få innholdet til å vare lenger

Evergreens skapes også i Fagpressen: Her kommenterer Dominik Grau fra tyske Ebner etter innledninger om å utnytte innholdet fra (f.v.) Frode Rønning, frifagbevegelse.no; Nina G.Sæther, Hus & Bolig; Ole H. Nissen-Lie, NMF og Bjørnar Kjensli, forskning.no. Elin Floberghagen ledet samtalen. (Foto: Paal Svendsen, Utdanning).
Med utgangspunkt i budskapet i "Evergreens"-foredraget, får du her tilgang til dette og noen av de andre sentrale foredragene og innledningene i programmet på Fagpressedagen 23. november.
Hovedforedraget på Fagpressedagen ble holdt av Dominik Grau og handlet om hvordan innhold kan utnyttes bedre, og skape fortjeneste over tid. Det tyske forlagshuset fra tyske Ebner Group har faktisk gjort evergreen-tankegangen til et hovedelement i sin strategi for digital transformasjon. Her leser du hele foredraget.
Graus foredrag ble fulgt av innledninger fra fire redaksjoner i Fagpressen om hvordan de forsøker å utnytte sitt innhold:
Frode Rønning, frifagbevegelse.no
Bjørnar Kjensli, forskning.no
Nina Granlund Sæther, Hus & Bolig
Ole Henrik Nissen-Lie, Norsk Maritimt Forlag
Under programposten "Hvor er de nye inntektene?" holdt Einar Ryvarden, digitalsjef i Tidsskrift for Den norske legeforening, hovedinnledningen: