Få vite mer om leserne dine

Få vite mer om leserne dine

Helthjem utarbeider en rapport basert på innhentede data fra Norstat. Du får rapporten og forklart resultatene i eget møte i ettertid. Foto: Camilla Briså.

Del: 

Hva leser faktisk leserne dine i fagbladet de nettopp har mottatt? Leste de artikkelen det ble referert til på forsiden? La de merke til annonsene? Faller designet av fagbladet i smak? Tilbudet gjelder til alle i Fagpressen med trykte medier.

– Nå har du mulighet til å finne mer ut om lesevanene til leserne dine, sier Camilla Briså i Fagpressen.

– I høst får nemlig alle Fagpressens medlemmer mulighet til å få laget sin egen effektmåling i samarbeid med Helthjem. Det er ikke krav om å være kunde hos Helthjem for å benytte tilbudet – dette gjelder alle medlemmer i Fagpressen med trykte medier, fortsetter hun.

Effektmålingen gjøres i regi av Norstat. Det er noen faste spørsmålskategorier som ikke kan endres, og det er mulighet til å supplere med inntil ti egne spørsmål. Disse ti spørsmålene bestemmer medlemmet selv, og Helthjem kommer gjerne med forslag til hva det kan være nyttig å spørre om.

De faste spørsmålene omhandler blant annet:

  • Om leseren har mottatt siste utgave av fagbladet
  • Leveringskvalitet, leveringssted, hvorvidt leseren er fornøyd/ikke fornøyd med leveringen
  • Lesevaner: Hvor mye av produktet har blitt lest, tas magasinet vare på, hvor mange i husstanden leser fagbladet
  • Oppmerksomhet: Ble et spesielt oppslag lagt merke til, en spesiell artikkel eller annonse

Her er noen forslag til egne kategorier:

  • Spør om digitale flater, digital lesning, nyhetsbrev
  • Spør om omdømmet til fagbladet
  • Etterspør ris og ros
  • Spør om form og fremstilling, grafikk og kvalitet
  • Spør om effekten av annonser og tilbud

– Det er Norstat som sender ut undersøkelsen og de mottar svarene. Spørsmålene sendes ut på e-post til fagbladets lesere/abonnenter. Det er også fullt mulig å legge til bilder av ulikt slag for å underbygge spørsmålene, forklarer Camilla Briså.

– Høstkampanjen koster kr 10 000,- + mva for Fagpressens medlemmer. Da får dere skreddersydd en undersøkelse med ti faste spørsmål + ti egne spørsmål. Svarene som kommer inn analyseres og settes sammen i en rapport. Rapporten og resultatene får dere presentert i et eget møte med Helthjem, avslutter Briså.

Kampanjen varer ut året, så ta kontakt for å få høre mer.

Kontakt Fagpressen og Camilla Briså (camilla@fagpressen.no eller tlf. 926 97 613).

Søk kompetansestøtte

kompetansest2016.jpg

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen 6. februar. 

Send inn bidrag til Fagpresseprisene

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: