Mener mediebransjen når fram gjennom samhandling

Mener mediebransjen når fram gjennom samhandling

Mediebransjen venter fortsatt på en treffsikker hjelpepakke fra myndighetene, men har allerede fått noen gjennomslag. Her etter møtet med kulturminister Abid Raja før påske. (Foto: Eira Lie Jor, Medier24).

Del: 

Mediene venter fortsatt på en treffsikker krisepakke fra myndighetene, og forventer at den kommer. Men noen viktige gjennomslag er allerede oppnådd. Listen nedenfor er oppsummert av MBL, på vegne av mediebransjen.

– Alt er ikke på plass ennå, som det også framgår av listen. Men vi har god tro på å nå fram – takket være at vi evner å stå samlet som bransje! kommenterer adm. direktør Per Brikt Olsen i Fagpressen.

Han legger til:

– Det er grunn til å skryte av den gode samhandlingen mellom alle som er opptatt av redaktørstyrt journalistikk som viktig i et demokrati, og spesielt viktig i en slik tid som vi er i nå.

  • Fikk definert avisene som viktig samfunnsfunksjon. 
  • Forsert utbetaling av mediestøtte.
  • Bransjebrev om offentlig annonsering.
  • Bransjen omfattes av nye regler om permittering, sykefravær og omsorgsfravær.
  • Bransjen omfattes av lettelse i arbeidsgiveravgiften.
  • Bransjen har bedt om raskere innføring av digitalt mva-fritak for dybdejournalistikk. 
  • Jobber for et annonsekompensasjonstiltak.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: