Medietilsynet med kampanje mot falske nyheter

Medietilsynet med kampanje mot falske nyheter

Skjermdump fra Medietilsynet.

Del: 

«Stopp. Tenk. Sjekk» er navnet på Medietilsynets kampanje mot falske nyheter.

Medietilsynet har satt i gang en kampanje som omhandler hvordan man kan avsløre og stoppe spredning av falske nyheter. Kampanjen har fått navnet «Stopp. Tenk. Sjekk.» og er ett av ti tiltak i regjeringens tiltaksplan mot uønsket påvirkning av valggjennomføringen. Kampanjen inneholder annonser til trykk i ulike formater, kampanjefilmer til bruk på nett og sosiale medier, samt banner- og displayannonser til nett.

Her finnes kampanjemateriell.

Kampanjeperioden er fra 26. august og fram til valget 9. september.

Før lanseringen av kampanjen ble medieorganisasjonene invitert til å samarbeide med Medietilsynet om kampanjen. Det takket de fleste av oss nei til, med den begrunnelsen at det er problematisk at organisasjoner som representerer frie og uavhengige medier skal samarbeide med et statlig tilsyn om denne typen kampanjer.

Det er selvsagt positivt at Medietilsynet setter i gang denne typen tiltak, og Fagpressen videreformidler gjerne informasjon til medlemmene om kampanjen. Hvis du har spørsmål i tilknytning til kampanjen, tar du kontakt direkte med Medietilsynet.

Kampanjemateriellet kan du laste ned her.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • – Fagbladet har løftet fram en sterk historie og en viktig sak – det er det ingen tvil om. Like klart er det at redaksjonen må felles for brudd på to av punktene i VVP, konkluderte PFU-leder Anne Weider Aasen.

  • Pressens Faglige Utvalg skulle onsdag behandle en klagesak fra organisasjonen Motvind Norge mot fagbladet Europower. I går trakk Motvind Norge klagen.

  • Kjartan Tyvand ber deg fylle ut skjemaene og sende inn opplagstallene, så snart som mulig. – Det er viktig at de digitale abonnentene også legges inn, minner Kjartan Tyvand om.