Nytt design: Sunnhetsbladet
Nytt design: Sunnhetsbladet
Sunnhetsbladet åpner sin 134. høstsesong med nytt design, inkludert ny logo. Papiret er nytt, og bladet er appetittvekkende og modernisert i uttrykket.
Det nye designet signaliserer mer magasin. Det er laget gode maler for fine oppslag, ikke minst på oppskriftssidene som er en viktig del av dette bladet som utgis av Norsk bokforlag, i ni årlige utgaver.Nettutgaven er også frisket opp med det nye designet. Bladet har siden starten i 1881 drevet med helse- og livsstilsstoff, basert på et vegetarisk kosthold og med forbindelse til Adventistkirken i Norge.
Redaktør Svanhild G. Stølen skriver i lederartikkelen i nummer 7/2015 at "Sunnhetsbladets nye symbol er laget for å være mer fleksibelt i bruk, på tvers av trykte og digitale medier", og at det er inspirert av det symbolet som ble brukt omkring 1900. Sunnhetsbladet kom altså første gang ut i 1881 og er ett av de eldste bladene i Norge, og i Fagpressen.