Mange vil ha lesertall
Mange vil ha lesertall
Nesten 30 av fagpressens medlemmer har nå tegnet avtale om lesertall fra Kantar Media. Dette er ny rekord.
– Veldig viktig, og gledelig! kommenterer leder i Markedsforum Ingunn Roald.
Fagpressen har hatt en høstkampanje med subsidiering av prisen på lesertall, og det har hatt effekt. Økonomisjef Kjartan Tyvand konstaterer at det 50 prosent flere som har tegnet avtale om lesertall nå, sammenliknet med de siste årene.– Det er veldig gledelig at medlemmene i Fagpressen ønsker seg lesertall på papir. Det stemmer også med det Markedsforum opplever på kurs og seminarer, nemlig at flere ser sammenhengen mellom å ha gode lesertall og å sikre inntektene, sier Ingunn Roald som er markedssjef i Sykepleien.
Hun minner om at tallene også kan brukes internt i redaksjonene – både for å sammenlikne seg med andre og for å måle mediets utvikling over tid.
Disse fagmediene har så langt kjøpt seg inn i avtale om lesertall fra Kantar:
Elektronikk, Byggeindustrien, VVS Aktuelt, Byggfakta, Aperitif, Seilmagasinet, Båtliv, Svin, Agenda 3:16, Anlegg & Transport, Moderne Transport, Utdanning, Bedre Skole, Første Steg, Yrke, Spesialpedagogikk, Kommunal rapport, Bonde og Småbruker, Baker og Konditor, Blikkenslageren, Tidsskrift for Norsk psykologforening, Snø & Ski, Dagligvarehandelen, Bok og Bibliotek, Norsk Skogbruk, Psykisk helse, Diabetes, Diabetesfag, Byggmesteren.