Godt besøkt innloggingsfrokost
Godt besøkt innloggingsfrokost
Nesten 30 deltakere fikk verdifull informasjon om verdien av innlogging, på frokostmøte hos Fagpressen.
Adm. direktør Per Brikt Olsen åpnet frokostmøtet ved å love at det skulle handle mye om det som Fagpressen ser ut til å være tre hovedspørsmål om innlogging:
Hva er innlogging?
Hvorfor trenger vi det?
Hva koster det?
Konserndirektør Pål Nedregotten fra Amedia fortalte om oppbyggingen av innloggingssystemet aID, fra en sped begynnelse i 2014, til i dag å ha snart 1,1 millioner innloggede brukere, altså nær 25 prosent av alle voksne innbyggere i Norge.
– Innlogging handler om å gi dere som redaktører kontroll over egne data, gjennom en tilgangskontroll som samtidig gir abonnentene eller medlemmene opplevd merverdi. De må oppleve at "butikkdøra er åpen"; at de har rask tilgang hele tiden - uten å måtte huske abonnementsnummer eller koder. Derfor er aID bygd opp med mobilnummer som primær-identifikasjon, sa Nedregotten.
Han understreket at det viktigste kriteriet for at et innloggingssystem skal gi ønsket effekt, er å kommunisere godt med brukerne.
– Snakk mye og godt med medlemmene og abonnentene FØR systemet innføres. Bruk epost, sms og andre tilgjengelige kanaler – og bruk et menneskelig språk om hvorfor innlogging er smart! oppfordret Nedregotten.