Nå sender du inn til Fagpresseprisene 2023!

Nå sender du inn til Fagpresseprisene 2023!

Finn fram de aller beste arbeidene fra årgang 2022 og send inn! (Foto: BN).

Del: 

Fagpressens priskonkurranse 2023 er åpnet. Innen fredag 10. mars sender du inn den beste journalistikken, de supre videoene og bildene, og det banebrytende markedsarbeidet!

– Vi gleder oss til å gyve løs på årets mest spennende arbeidsøkt! sier juryleder Kjersti Løken Stavrum.

Alle arbeider som nomineres, skal være publisert i 2022.

Nytt av året er kategorien Fagpressens utgiverpris. 

Prisen går til en eier/utgiver som:

  • legger best mulig til rette for at fagmediet dekker sitt område med uavhengig og kritisk journalistikk, med tydelig forankring i Redaktørplakaten
  • gir redaktør og redaksjon gode rammer for å lage et fagmedium som skaper interesse og debatt i målgruppen, og tar mål av seg til å sette dagsorden overfor et bredere publikum

 

Fagpresseprisene 2023 har altså disse kategoriene:

Fagpresseprisen

Årets fagpresseredaktør

Fagpressens markedspris

Fagpressens journalistpris

Fagpressens gravepris

Innertieren

Fagpressens utviklingspris

Fagpressens fotopris (også video)

Fagpressens forsidepris

Fagpressens utgiverpris

 

Her finner du statutter for alle priskategoriene

Her er innsendingsskjemaet.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.