Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Del: 

Hva er FTD?
FTD er en tjeneste for medlemmer i Fagpressen, der vi forhandler samlet for å oppnå best mulige priser på trykking, pakking/adressering og distribusjon.

Hva er erfaringene med FTD?
Sykepleien og Elektronikk er blant de medlemmene som har rukket å gjøre erfaringer med FTD. Kontakt markedssjef Ingunn Roald i Sykepleien og annonsesjef Morten Olsson i Elektronikk for referanser.

Hvordan bli med i FTD?
Ta kontakt med Berit Nyman i Fagpressen eller direkte med konsulent Per Halvorsen, for å be om møte/informasjon/prisestimater.

 

Satsingen Fagpressen trykk og distribusjon ble lansert våren 2018, etter et forprosjekt høsten 2017. Arbeidshypotesen i forprosjektet var at det trolig er mye penger å spare ved å samordne forhandlinger om trykkeri- og distribusjonskontrakter gjennom Fagpressen. Hypotesen ble bekreftet. De 18 titlene i forprosjektet representerte fem opplagssegmenter – fra under 5000 og opp til over 100 000. Samlet viste forprosjektet besparelser på 12,8 millioner kroner for de 18 titlene.
For hele Fagpressen antyder det en mulig samlet besparelse på om lag 40 millioner kroner, hvis vi kan forhandle trykkerikontrakter for alle de drøyt 180 trykte bladene med dagens volumer.

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 22. aug
Kl.: 
15:00 til 17:00
Passer for: 
Redaktører
Dato: 
Onsdag 11. sep
Kl.: 
09:00 til 11:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

Onsdag 11. september inviterer Fagpressen til frokostmøte og gir deg flere gode innspill til budsjettarbeidet for 2020. Medlemskap i Fagpressen lønner seg, nå og i framtiden! Kom på P-hotels, fra kl 8.30 og få deg frokost - med mye nyttig attåt.

Dato: 
Tirsdag 17. sep
Kl.: 
08:30 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Markedsforum inviterer til Kick-off 17. september. Tema i år er innovasjon, merkevarebygging, nyhetsbrev, hvordan skaffe inntekter i dag, hvordan lykkes med content (innholdsmarkedsføring) og enda litt mer.  Meld deg på i dag - og ta gjerne med kolleger - noe som kan lette gjennomføringen av eventuelle nye tiltak etter seminaret.