Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Del: 

Hva er Fagpressen trykk og distribusjon - FTD?
FTD er en tjeneste for medlemmer i Fagpressen, der vi forhandler samlet for å oppnå best mulige priser på trykking, pakking/adressering og distribusjon.

Fagpressen er bygget på tanken om at mange små og mellomstore kan bli veldig store og sterke sammen. Dette gir seg blant annet utslag i forhandlinger om betingelser og økonomi – særlig innen trykk og distribusjon. I 2017 startet vi samordning av forhandlinger, på vegne av alle medlemmene, om trykk og distribusjon, og i 2018 ble det anslått at Fagpressens medlemmer hadde et innsparingspotensial på ca 40 millioner kroner bare i trykkostnader på våre drøyt 180 trykte publikasjoner.

Hvor mye vil ditt tidsskrift kunne spare ved å bli med i FTD?

Hvordan bli med i FTD?
Ta kontakt med Berit Nyman eller Camilla Briså i Fagpressen. Vi hjelper deg med deg du trenger å vite.

Satsingen Fagpressen trykk og distribusjon ble lansert våren 2018, etter et forprosjekt høsten 2017. Arbeidshypotesen i forprosjektet var at det trolig er mye penger å spare ved å samordne forhandlinger om trykkeri- og distribusjonskontrakter gjennom Fagpressen. Hypotesen ble bekreftet. De 18 titlene i forprosjektet representerte fem opplagssegmenter – fra under 5000 og opp til over 100 000. Samlet viste forprosjektet besparelser på 12,8 millioner kroner for de 18 titlene.

For hele Fagpressen antyder det en mulig samlet besparelse på om lag 40 millioner kroner, hvis vi kan forhandle trykkerikontrakter for alle de drøyt 180 trykte bladene med dagens volumer. Fagpressens medlemmer har en rett, men ikke plikt, til å benytte seg av de fremforhandlede avtalene.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 26. Jan
Kl.: 
10:00 til 12:30
Passer for: 
Redaktører

På dette digitale kurset får du en innføring i redaktøransvaret, og hvilke viktige verktøy du har som redaktør. Du får hjelp til å tydeliggjøre ditt redaksjonelle prosjekt og gode råd om hvordan du klargjør redaktørrollen overfor eierne dine.

Dato: 
Torsdag 11. Feb
Kl.: 
14:00 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

2020 har vært et dramatisk år for mange, med pandemi og nedstenging. Hvordan har det gått med Fagpressen og andre medier – og hva kan vi forvente framover? Hvordan kan vi rigge oss i Fagpressen for å ta en større del av inntektene? Dette får vi vite mer om og diskutere på Markedsforums "Trender 2021".
Meld deg på i dag! Få gjerne med deg kolleger, så er det lettere å diskutere hva som passer for deg og ditt blad/nettsted etter seminaret. Alle påmeldte får tilsendt lenke til Teams før arrangementet.

Dato: 
Onsdag 28. Apr
Kl.: 
10:00 til 16:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Dette kurset er for journalister og reportasjeledere/redaktører som ønsker å jobbe mer med undersøkende journalistikk, og som trenger flere verktøy for dette arbeidet. Kurset går over tre samlinger.
Du kan søke kompetansestøtte til dette kurset.