Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Del: 

Hva er Fagpressen trykk og distribusjon - FTD?
FTD er en tjeneste for medlemmer i Fagpressen, der vi forhandler samlet for å oppnå best mulige priser på trykking, pakking/adressering og distribusjon.

Fagpressen er bygget på tanken om at mange små og mellomstore kan bli veldig store og sterke sammen. Dette gir seg blant annet utslag i forhandlinger om betingelser og økonomi – særlig innen trykk og distribusjon. I 2017 startet vi samordning av forhandlinger, på vegne av alle medlemmene, om trykk og distribusjon, og i 2018 ble det anslått at Fagpressens medlemmer hadde et innsparingspotensial på ca 40 millioner kroner bare i trykkostnader på våre drøyt 180 trykte publikasjoner.

Hvor mye vil ditt tidsskrift kunne spare ved å bli med i FTD?

Hvordan bli med i FTD?
Ta kontakt med Berit Nyman eller Camilla Briså i Fagpressen. Vi hjelper deg med deg du trenger å vite.

Satsingen Fagpressen trykk og distribusjon ble lansert våren 2018, etter et forprosjekt høsten 2017. Arbeidshypotesen i forprosjektet var at det trolig er mye penger å spare ved å samordne forhandlinger om trykkeri- og distribusjonskontrakter gjennom Fagpressen. Hypotesen ble bekreftet. De 18 titlene i forprosjektet representerte fem opplagssegmenter – fra under 5000 og opp til over 100 000. Samlet viste forprosjektet besparelser på 12,8 millioner kroner for de 18 titlene.

For hele Fagpressen antyder det en mulig samlet besparelse på om lag 40 millioner kroner, hvis vi kan forhandle trykkerikontrakter for alle de drøyt 180 trykte bladene med dagens volumer. Fagpressens medlemmer har en rett, men ikke plikt, til å benytte seg av de fremforhandlede avtalene.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 30. sep
Kl.: 
09:00
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere

Markedsforum inviterer til sitt årlige kick-off torsdag 30. september. Tema i år er digitale trender, tips til utvikling av nettsider i Fagpressen, hvordan selge og øke annonseinntekter – og tips til hvordan Fagpressen kan bruke sosiale medier for å nå redaksjonelle og kommersielle mål. Meld deg på før 1. august, og bli med i trekningen av tre flotte hengekøyer! (Én vinner får i tillegg en praktisk tursekk med to termoser!)