Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Fagpressen trykk og distribusjon – FTD

Del: 

Hva er FTD?
FTD er en tjeneste for medlemmer i Fagpressen, der vi forhandler samlet for å oppnå best mulige priser på trykking, pakking/adressering og distribusjon.

Hva er erfaringene med FTD?
Sykepleien og Elektronikk er blant de medlemmene som har rukket å gjøre erfaringer med FTD. Kontakt markedssjef Ingunn Roald i Sykepleien og annonsesjef Morten Olsson i Elektronikk for referanser.

Hvordan bli med i FTD?
Ta kontakt med Berit Nyman i Fagpressen eller direkte med konsulent Per Halvorsen, for å be om møte/informasjon/prisestimater.

 

Satsingen Fagpressen trykk og distribusjon ble lansert våren 2018, etter et forprosjekt høsten 2017. Arbeidshypotesen i forprosjektet var at det trolig er mye penger å spare ved å samordne forhandlinger om trykkeri- og distribusjonskontrakter gjennom Fagpressen. Hypotesen ble bekreftet. De 18 titlene i forprosjektet representerte fem opplagssegmenter – fra under 5000 og opp til over 100 000. Samlet viste forprosjektet besparelser på 12,8 millioner kroner for de 18 titlene.
For hele Fagpressen antyder det en mulig samlet besparelse på om lag 40 millioner kroner, hvis vi kan forhandle trykkerikontrakter for alle de drøyt 180 trykte bladene med dagens volumer.

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Søk kompetansestøtte

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen onsdag 5. februar. 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 21. Jan
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Alle

Mediebransjen har gjennomført en ny felles undersøkelse av seksuell trakassering, som oppfølging av undersøkelsen i 2017. Resultatene legges fram på en pressekonferanse tirsdag 21. januar kl 10.00, hos Amedia. Vær ute i god tid – det kan være kø i registreringen! Meld deg på her.

Dato: 
Tirsdag 28. Jan
Kl.: 
09:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Er du smittet av en språksykdom? Det er fort gjort å bli, men frykt ikke. Bli med på vårens første språkmorgen og få medisin som virker!

Dato: 
Torsdag 06. Feb
Kl.: 
14:00 til 16:15
Passer for: 
Markedsførere
Annonseselgere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hva kan jeg gjøre for å øke inntektene? Hvordan øke inntektene gjennom brukerbetaling?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, mens også fremtidsutsikter og råd. Ta gjerne med en kollega så blir det lettere å gjennomføre endringer internt etterpå.

Vi avslutter med litt mat og hyggelig samvær.