Magasiner i New York 2022

Magasiner i New York 2022

Del: 
Studietur med IJ til New York i september
Dato: 
Mandag 26. sep til Fredag 30. sep
Sted: 
Kl.: 
09:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Pris: 
12 000,-

Bli med Institutt for Journalistikk til mediemetropolen New York. Her vil du få møte bedrifter og mennesker som daglig jobber knallhardt for å skape det beste og mest innovative journalistiske magasininnholdet, gjennom lyd, video, bilder og tekst, både digitalt og på print.

På denne fire dager lange studieturen du møte toneangivende redaksjoner og innovatører både innenfor og utenfor det vi definerer som tradisjonelle magasiner. Du får et innblikk i hva som er nåtid og framtid innenfor journalistisk innhold, strategitenkning og bevisst utnyttelse av publiseringsplattformer.

Målet er at du returnerer hjem med nye ideer og en endret tankegang for utvikling av journalistisk innhold i egen redaksjon.

Du lærer (blant annet):

  • Hvordan noen av verdens ledende mediebedrifter utvikler magasininnhold for å treffe målgruppene
  • Hvordan journalistikk og teknologi kombineres for å fortelle historier på nye måter, på forskjellige plattformer
  • Hvilke teknologier og hvilke enheter når man aktuelle lesere/brukere best på nå og fremover
  • Hvordan systematisk innovasjon fremmer det journalistiske innholdet

Passer for:

Nysgjerrige og nytenkende journalister, mellomledere og redaktører i uke-, fag- og nyhetsmagasiner.

Kursavgift:

Kr 12 000,-.

Merk at kursdeltager selv dekker reise, kost og losji og dette kommer utenom kursavgiften.

Praktisk info:

Tid: 26. – 29. september 2022

Kurset starter i New York kl. 09:00 mandag 26. september, og avsluttes torsdag 29. september ved lunsjtider

Sted: New York

Antall kursplasser: 12

Kursleder:

Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi.

Her melder du deg på.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Mandag 22. aug
Kl.: 
09:30 til 15:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Hvordan lage en podkast som fungerer? I dette kurset gjennomgår vi alle aspektene av podkasting som gjør deltakernes ideer litt bedre. Vi jobber med podkastens historie og sjangertypiske trekk, stemmebruk, episode-oppbygging og publisering. Kurset leveres av Institutt for Journalistikk og går over to dager, 22. og 23. august. Kurslærer er Nicolai Delebekk, Faktisk.no
Dette er et kurs med verdi 7500 kroner pr deltaker, som er finansiert av Fagpressens vederlagsmidler via fondsstyret. Egenandelen på kr 700 dekker kursmat/drikke og administrasjon.

Dato: 
Tirsdag 13. sep
Kl.: 
09:00 til 16:00
Passer for: 
Alle

Markedsforum og Fagpressen inviterer til årets Kick-off. Temaene i år favner bredt. Vi skal innom inntekter og salg, digitalisering og innovasjon, markedsføring og merkevarebygging. Til slutt skal vi innom motivasjon og arbeidsglede.

Dato: 
Onsdag 14. sep
Kl.: 
09:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Hva vil det si å popularisere? Hvorfor bør du bruke fortellinger? 13. september får du nye og kvasse verktøy for å formidle det som ofte er innviklet og vanskelig.

Sett av tre morgenøkter i september og oktober, og få fornyet grepet om det gode språket som holder på leseren!