GDPR for Fagpressen

GDPR for Fagpressen

Her finner du de viktigste skjemaene for GDPR og veiledninger for å fylle dem ut. Begynn med det første skjemaet, "personvernerklæring".

Velkommen til et forbedret personvern fra 25. mai 2018

Når virksomheten skal lage en personvernerklæring, er første steg å få oversikt over hvilke behandlinger av personopplysninger dere gjør.

Spesielt viktig for mange i Fagpressen 

Det må lages databehandleravtaler for alle de prosessene hvor personopplysninger er involvert, både internt og eksternt. Her finner du både avtalemaler med innledende eksempler.

Her finner du et skjema som du kan bruke for å holde oversikt over alle aktiviteter i virksomheten hvor det inngår behandling av personopplysninger.

Når ny teknologi tas i bruk, kan det påvirke hvordan virksomheten behandler personopplysninger.

her finner du skjema for risikovurderinger.

Virksomheten skal rette eller slette opplysninger om deg når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige.

Det skal være klare rutiner for å håndtere brudd på personvern-sikkerheten i alle virksomheter. Datatilsynets skjema kan brukes, du finner det her.

Denne veilederen hos Datatilsynet beskriver de registrertes rettigheter, og hvordan de skal ivaretas.

Hva bør det gis opplæring i, og hvem bør ha opplæring og hvordan.

Beskrivelse av bruk av informasjonskapsler eller cookies.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Mandag 29. okt
Kl.: 
16:00 til 20:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Norsk Tidsskriftforening arrangerer journalistikkurs med Asgeir Olden, IJ, og åpner for deltakere fra Fagpressen. Kurset "Profilen og portrettet" holdes i Oslo 29. oktober. Det arrangeres også et kurs i Bergen 25. oktober. Les mer om begge kursene her, og meld deg på hos Tidsskriftforeningen.

Dato: 
Onsdag 07. nov
Kl.: 
08:30 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Står du fast når tittelen skal skrives? På dette kurset får du ni konkrete teknikker du kan bruke for å skrive titler som fanger leserens oppmerksomhet.

Dato: 
Onsdag 28. nov
Kl.: 
10:30 til 22:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Silvija Seres om medienes usikre framtid. Per Toset om relevante annonsekanaler. Vi tar en viktig debatt om digitale utfordringer for dybdejournalistikken, og analyserer Fagpressens situasjon i lys av det nye statsbudsjettet. Fagpressedagen 2018 blir høstens viktigste møteplass – meld deg på!