United.no er på lesertoppen

United.no er på lesertoppen

(Skjermdump fra Journalisten.no med redaktør Dag Langerød. Foto:Mats W. Greger).

Del: 

En vanlig dag er mellom 40 000 og 80 000 mennesker inne på nettavisen United.no. Fagbladet Journalisten har intervjuet redaktør Dag Langerød om eventyrlige lesertall.

I måleverktøyet Kilkaya, som mange fagpressepublikasjoner bruker, er ofte nettavisen helt i toppen både når det gjelder sidevisninger og unike brukere.

Hemmeligheten: Lojale lesere og integritet, ifølge ansvarlig redaktør Dag Langerød.

United.no er drevet av Manchester United sin skandinaviske supporterklubb, en supporterklubb som ifølge ansvarlig redaktør Dag Langerød er den største i verden. Han har fire faste journalister i stallen, som leverer nyheter til 47.000 klubbmedlemmer, og alle andre som er interessert i saker om den engelske fotballklubben.

– Vi har hyppige oppdateringer, nyhetene kommer raskt, og vi har innsikt. Når folk blir vant til det, skaper man forventninger, og da kommer man til oss for å lese om Manchester United, sier Langerød om de gode tallene.

United.no har som mål å være først i Norge, og nummer to i verden, på nyheter om Manchester United, forteller han. Det er ikke nødvendigvis enkelt når man konkurrer med alle andre sportsredaksjoner for nyheter om et av verdens største varemerker.

– Men vi er så heldige at vi har lojale lesere som faktisk er United-supportere. Og så er vi kanskje litt mindre tabloide enn en del andre norske medier. Det kan vi tillate oss, og jeg tror vi tjener på den integriteten. Utgangspunktet vårt er at man kommer lenger med innsikt og integritet enn klikkjag, sier Langerød til Journalisten.

Les hele intervjuet i Journalisten.

United.no er medlem i Fagpressen.

Les også: