Språkprisjuryen ønsker mer stoff!

Språkprisjuryen ønsker mer stoff!

Juryen for PUFFs språkpriser ønsker seg flere bidrag! Fra venstre juryleder og språkviter Helene Uri; redaktør Bjørg Engdahl, Din Hørsel og journalist Ståle Johnsen, Utdanning. (Foto: privat).

Del: 

– På årets PUFF-konferanse skal vi feire det gode språk i fagpressen. Vi deler ut to språkpriser fra 2023; én for beste artikkel, og én for den geniale overskriften, sier jurymedlem Bjørg Engdahl.

Men det haster med å sende inn bidrag! Fristen er 1. februar. Og HER MELDER DU DEG PÅ TIL KONFERANSEN.

Kriteriene er korte og enkle:

1. PUFFs språkpris for beste sak (hovedprisen):

Vi ser etter saker med presist, engasjerende og variert språk. Forfatteren må beherske form og innhold og strekke seg det lille ekstra for å krydre teksten med formuleringer som gjør den ekstra lesverdig.

2. PUFFs språkpris for beste tittel

Du kan sende inn både egne bidrag og godbiter fra andre. Send inn til e-postadr: puff@fagpressen.no

- Vi gleder oss til å lese og kåre de beste! sier forfatter og språkviter Helene Uri, som også i år er leder av PUFFs språkjury.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Dagens Medisin har i 25 år gitt bort innholdet i avisen gratis. Papiravisen har blitt distribuert gratis og det digitale innholdet har vært åpent tilgjengelig og gratis. For ett år siden endret de dette og startet med å plusse innholdet. Det ble et markert veiskille for Dagens Medisin.

  • Logopeder arbeider med personer i alle aldersgrupper som har språk-, tale-, kommunikasjons- og svelgevansker. Fagbladet deres, Norsk tidsskrift for logopedi, ble i Fagpressens siste styremøte før sommeren tatt opp som medlem.

  • På årsmøtet i begynnelsen av mai bestemte FRF at de ville finne måter å være et tydeligere forum for redaktørene i Fagpressen. Nå lanserer redaktørforumet sin "Slik gjør vi det"-plakat.