Nytt og nyttig i Fagpressen

Nytt og nyttig i Fagpressen

Del: 

Nytt design og navn på blad. Ny redaktør. Nye tall om redaktørkampanjen. Og stadig flere melder seg på til måling i Fagpressens toppliste.

Noen nyheter fra Fagpressen ved overgangen mellom gammelt og nytt år:

Fagbladet som har vært kjent under bladhodet NITO Refleks, kom i begynnelsen av desember i helt ny tapning: "Ingeniørenes stemme" skal fra nå komme i to årlige utgaver, til gjengjeld i stort format. Nettutgaven er også like om hjørnet, melder redaktør Christina Gulbrandsen. Den ferske førsteutgaven viser klare mål om å spille en rolle og sette dagsorden i samfunnsdebatten.

Sesselja Bigseth er ansatt som ny redaktør for Ask Media-bladet Bedre Gardsdrift. (Skjermdump fra BG).

Ny BG-redaktør

Fra 1. januar (i praksis kanskje 2.) er Sesselja Bigseth fast ansatt som redaktør i Bedre Gardsdrift. Bigseth har vært konstituert redaktør hele det siste året, og overtar etter Magnus Østby, som gikk av i fjor.
Tidligere har Sesselja vært journalist i Norsk Landbruk, vikariert i avisa Raumnes og frilanset for en rekke blad og tidsskrifter i inn- og utland. Sesselja er utdannet innen journalistikk fra England. Hun er oppvokst i Ålesund, men bor nå i Eidsvoll.

Tall som teller

Ved årsskiftet kan vi også melde at annonsene fra Redaktørkampanjen har stått på trykk i til sammen 34 trykte utgaver, og i 11 nettutgaver. Det meldes at flere kommer til å publisere annonsene på nyåret.

Og til slutt enda et viktig tall: 70 medlemmer i Fagpressen er nå registrert for måling av digital trafikk med ComScore fra januar. Alle skal med!

Les også:
  • Det første av tre effektive språkkurs i Fagpressen denne høsten handler om rett bruk av komma. NTBs Rune Wikstøl leverer to morgenkurs til, ett i oktober og ett i november.

  • Det pågår en frisk debatt mellom rektor Svein Stølen ved UiO og redaktør Martin Toft i Uniforum, etter at rektor Stølen fant penger i den såkalte "rektorpotten" for å bli medeier i nettavisen Khrono.

  • Fagpressen har inngått avtale med Amedia om bruk av innloggings- og identitetsløsningen aID. Avtalen betyr at de 214 medlemsbedriftene i Fagpressen kan tilby sine abonnenter å bruke aID for å få digital tilgang til innholdet i fagmediene.