To NONA-priser til Teknisk Ukeblad

To NONA-priser til Teknisk Ukeblad

Vinnerne av prisene som ble utdelt på NONA-konferansen mandag. Fra venstre Einar Otto Stangvik, VG, Svein-Erik Hole, TU, og Ruben Solvang, TU. (Foto: Gard L. Borch Michalsen).

Del: 

To av tre priser utdelt under NONA-konferansen 2016 mandag, gikk til TU Media: Svein-Erik Hole er "Årets netthode". "Årets beste digitale journalistikk – liten redaksjon", gikk også til TU, for "Aksjeeierne i Statens vegvesen".

NONA-konferansen priser årets beste nettprosjekter, og denne gangen tok TU svært godt for seg. Prisen for "Årets beste digitale journalistikk – stor redaksjon" gikk til VG for saken "Nedlasterne".

Juryens begrunnelser:

Årets netthode:
Årets netthode har markert seg tydelig i bransjen gjennom å dele sine erfaringer med redaksjonell omstilling, digitale arbeidsmetoder og innovasjon. Vedkommende har holdt mange titalls foredrag for norske mediebedrifter, har undervist ved Institutt ved journalistikk og har også øst av sin digitale kunnskap til en rekke andre land.
Vedkommende er opptatt av kvalitet fremfor kvantitet som redaksjonell målestokk, vel vitende om at tydelig differensiering og dybde også gir best uttelling kommersielt sett.
Og i stramme tider i mediebransjen, har årets netthode jobbet så å si hver kveld og helg de siste årene for å holde liv i sidene der det har vært hull i turnusen. Vedkommende har mange meritter og gode resultater med seg, som er oppnådd både alene og sammen med andre.

Juryen kårer Svein Erik Hole i Teknisk Ukeblad til årets netthode.

Årets beste digitale journalistikk – liten redaksjon:
Vinneren av årets beste digitale journalistikk – liten redaksjon – imponerer ved sin avanserte bruk av data, herunder skraping av nettsider og koblinger av flere databaser. Uten å automatisere sammenlikning av opplysninger ved hjelp av datastøttede hjelpemidler, ville jobben vært umulig.
I tillegg til god fortellerteknikk, tar vinneren samfunnsoppdraget på alvor og viser at god gravejournalistikk er god gravejournalistikk – også digitalt. Artikkelserien fikk betydelig konsekvenser, og selv om juryen mener at vinneren har noe å gå på når det gjelder visuell presentasjon, kåres Teknisk Ukeblad med «Aksjeeierne i Statens Vegvesen» til årets beste digitale journalistikk for liten redaksjon.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: