Godt besøkt innloggingsfrokost

Godt besøkt innloggingsfrokost

Mange stilte spørsmål og fikk svar - om verdien av innlogging, på Fagpressens frokostmøte 8. november. (Foto: PBO).

Del: 

Nesten 30 deltakere fikk verdifull informasjon om verdien av innlogging, på frokostmøte hos Fagpressen.

Adm. direktør Per Brikt Olsen åpnet frokostmøtet ved å love at det skulle handle mye om det som Fagpressen ser ut til å være tre hovedspørsmål om innlogging:

Hva er innlogging?

Hvorfor trenger vi det?

Hva koster det?

Konserndirektør Pål Nedregotten fra Amedia fortalte om oppbyggingen av innloggingssystemet aID, fra en sped begynnelse i 2014, til i dag å ha snart 1,1 millioner innloggede brukere, altså nær 25 prosent av alle voksne innbyggere i Norge.

– Innlogging handler om å gi dere som redaktører kontroll over egne data, gjennom en tilgangskontroll som samtidig gir abonnentene eller medlemmene opplevd merverdi. De må oppleve at "butikkdøra er åpen"; at de har rask tilgang hele tiden - uten å måtte huske abonnementsnummer eller koder. Derfor er aID bygd opp med mobilnummer som primær-identifikasjon, sa Nedregotten.

Han understreket at det viktigste kriteriet for at et innloggingssystem skal gi ønsket effekt, er å kommunisere godt med brukerne.

– Snakk mye og godt med medlemmene og abonnentene FØR systemet innføres. Bruk epost, sms og andre tilgjengelige kanaler – og bruk et menneskelig språk om hvorfor innlogging er smart! oppfordret Nedregotten.

Søk kompetansestøtte

kompetansest2016.jpg

(Foto: NTB Scanpix).

Søk penger til å realisere økt kompetanse gjennom kurs eller egne prosjekter, innen fristen 6. februar. 

Send inn bidrag til Fagpresseprisene

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: