Frifagbevegelse har lansert "Rørsla"

Frifagbevegelse har lansert "Rørsla"

Ida Karine Gullvik er podkastjournalist i LO Media. Hun skal lage innhold til den nye reportasjepodkasten Rørsla.
(FOTO: SISSEL M. RASMUSSEN, LO-AKTUELT).

Del: 

Frifagbevegelse satser på podkast – onsdag denne uken lanserte de "Rørsla" – en ukentlig reportasjepodkast som tar lytteren med inn i virkeligheten.

Rørsla forteller historier fra innerst inne i kontorlandskapene til ytterst på oljeriggene. Vi møter mennesker som kjemper for sine rettigheter, de som prøver å forandre Norge, og vi treffer folk som har falt helt utafor. Hver uke skal vi fortelle historiene om landet vårt – om hvordan vi kom dit vi er i dag, og hvor vi er på vei, skriver redaksjonen i en pressemelding.

– Det er mange podkaster med eksperter i Oslo som snakker om hvordan Norge forandrer seg. Vi drar ut på arbeidsplassene og hjem til folk for å finne de ekte historiene, sier Frode Rønning, redaktør i Frifagbevegelse, som er nettavisen til LO-forbundenes fagblader.

Rønning mener at Frifagbevegelse fra før lykkes med å fortelle historier fra arbeidslivet.

– Men mange i målgruppa vår kan ikke ta opp smarttelefonen for å lese i arbeidstida. Jeg tror lyd er en genial kanal for oss, fordi mange ansatte allerede lytter til radio mens de jobber.

Journalist Ida Karine Gullvik lager podkasten. Hun kom til Frifagbevegelse i august etter å ha jobbet flere år i NRK, blant annet i Radiodokumentaren. Gullvik vil lage en podkast som kan vise hvordan endringene i samfunnet vårt påvirker enkeltmenneskers liv.

– De fleste mediehus som lager podkaster holder seg gjerne i studio. Det er utrolig spennende at vi her kan dra ut og møte de menneskene som politikere og kommentatorer ellers bare snakker om. Her kan de selv komme til orde og fortelle sine historier, sier Gullvik.

Klikk her og se og hør den første podkasten i Rørsla!

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Selskapene fusjonerer for å være bedre rustet i møte med AI, falske nyheter og globale konkurrenter.

  • Fagpressens kontor i Pressens hus holder sommerstengt i fire uker fra 8. juli. Administrasjonen ønsker alle en riktig god sommer!

  • – Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!