Flere øker digitalomsetningen
Flere øker digitalomsetningen

– Vi har nesten doblet den digitale annonseomsetningen i første kvartal, sammenliknet med 2016, sier annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl i Byggmesteren. Også salgssjef Kenneth Johnsen i Anlegg & Transport melder om en jevnt stigende digitalomsetning.
– En liten nedgang i annonseringen på trykk, ble mer enn oppveid av digitalannonsering i første kvartal. Dermed endte vi med en sammenlagt økning på 4,5 prosent, sier Krogdahl. Hun er fornøyd med at 77 prosent av årsbudsjettet på nett var solgt ved utgangen av april, og 67 prosent for den trykte utgaven.
Anne-Grethe2.jpg

God trafikk stimulerer digitalannonseringen i Byggmesteren, rapporterer annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl. (Foto: Dag Solberg).
Fagbladet Anlegg & Transport var sent ute med en digital satsing. – Men når vi først kom i gang, har det gått ganske bra, sier salgssjef Kenneth Johnsen.
– Det krever en dedikert innsats, men utgangspunktet vårt er jo det samme på nett og papir: Vi har annonsører som opplever våre lesere som viktige. De vil gjerne treffe dem, og vi skaper møteplassen.
Anlegg & Transport er også blant de fagmediene som bidrar til plusstall for fagpressen i digital omsetning i første kvartal, som vi skrev om i går. Johnsen har ikke finregnet prosenter, men anslår at veksten ligger i overkant av 10-11 prosent digitalt i første kvartal, mens økningen lå omkring sju prosent i det trykte bladet.