Flere øker digitalomsetningen

Flere øker digitalomsetningen

Del: 

– Vi har nesten doblet den digitale annonseomsetningen i første kvartal, sammenliknet med 2016, sier annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl i Byggmesteren. Også salgssjef Kenneth Johnsen i Anlegg & Transport melder om en jevnt stigende digitalomsetning. 

– En liten nedgang i annonseringen på trykk, ble mer enn oppveid av digitalannonsering i første kvartal. Dermed endte vi med en sammenlagt økning på 4,5 prosent, sier Krogdahl. Hun er fornøyd med at 77 prosent av årsbudsjettet på nett var solgt ved utgangen av april, og 67 prosent for den trykte utgaven.

Anne-Grethe2.jpg

God trafikk stimulerer digitalannonseringen i Byggmesteren, rapporterer annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl. (Foto: Dag Solberg).

– Noe av det viktigste for å lykkes med digitalt salg, er jo å ha god trafikk. Der er vi blitt flinkere de siste par årene. Vi ser at nyhetsbrev gir trafikk, det samme gjør promotering på Facebook. Når vi jobber mot bygg- og anleggsbransjen – som stort sett "går så det griner" – må vi bruke de kanalene vi har til rådighet for å være til stede, sier Krogdahl.

Fagbladet Anlegg & Transport var sent ute med en digital satsing. – Men når vi først kom i gang, har det gått ganske bra, sier salgssjef Kenneth Johnsen.
– Det krever en dedikert innsats, men utgangspunktet vårt er jo det samme på nett og papir: Vi har annonsører som opplever våre lesere som viktige. De vil gjerne treffe dem, og vi skaper møteplassen.

Anlegg & Transport er også blant de fagmediene som bidrar til plusstall for fagpressen i digital omsetning i første kvartal, som vi skrev om i går. Johnsen har ikke finregnet prosenter, men anslår at veksten ligger i overkant av 10-11 prosent digitalt i første kvartal, mens økningen lå omkring sju prosent i det trykte bladet.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • – Fagbladet har løftet fram en sterk historie og en viktig sak – det er det ingen tvil om. Like klart er det at redaksjonen må felles for brudd på to av punktene i VVP, konkluderte PFU-leder Anne Weider Aasen.

  • Pressens Faglige Utvalg skulle onsdag behandle en klagesak fra organisasjonen Motvind Norge mot fagbladet Europower. I går trakk Motvind Norge klagen.

  • Kjartan Tyvand ber deg fylle ut skjemaene og sende inn opplagstallene, så snart som mulig. – Det er viktig at de digitale abonnentene også legges inn, minner Kjartan Tyvand om.