Finansfokus traff Innertieren 2019

Finansfokus traff Innertieren 2019

Redaktør Svein Åge Eriksen og journalist Sjur Anda i Finansfokus. (Foto: Finansfokus).

Del: 

Temautgaven om "Compliance" i Finansfokus ble kåret til årets mest treffsikre journalistikk i Fagpresseprisene 2019.

" Innertieren" er en priskategori i Fagpresseprisene som premierer viktig og treffsikker journalistikk i målgruppen. Finansfokus distribueres til ansatte på alle nivåer innen sparebanker, forretningsbanker, forsikringsselskaper og finansieringsselskaper, IT og assurandørvirksomheter.

Om vinneren sa juryen:

"Dette fagbladet har viet temasidene til alle mulige sider ved et helt spesielt, men likevel svært viktig begrep i bransjen deres. Denne bransjen er oversvømt av lover og forskrifter som skal sikre samfunnet og kunder mot juks og hvitvasking. For å unngå sanksjoner og omdømmetap, jobber mange med det som kalles for compliance, eller som det kanskje burde hete på godt norsk: Regeletterlevelse. Journalistene har gjennom en svær temautgave tatt et grundig og oppklarende dypdykk i dette spesielle begrepet i finansnæringen. Årets innertier går til Sjur Anda, Claude R. Olsen, Magne Otterdal og Svein Åge Eriksen i Finansfokus for temaet: «Compliance»."

Hederlig omtale gikk til journalist Bård Amundsen i forskning.no for "Fimbulvinteren er ikke en myte" og til Lotte Shepard og Elise Matilde Lund i Ren Mat for "Nøtter fra nord".

Jurymedlem Yngve Vogt delte ut premiene i Innertieren 2019.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Selskapene fusjonerer for å være bedre rustet i møte med AI, falske nyheter og globale konkurrenter.

  • Fagpressens kontor i Pressens hus holder sommerstengt i fire uker fra 8. juli. Administrasjonen ønsker alle en riktig god sommer!

  • – Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!