Få vite mer om leserne dine
Få vite mer om leserne dine
Hva leser faktisk leserne dine i fagbladet de nettopp har mottatt? Leste de artikkelen det ble referert til på forsiden? La de merke til annonsene? Faller designet av fagbladet i smak? Tilbudet gjelder til alle i Fagpressen med trykte medier.
– Nå har du mulighet til å finne mer ut om lesevanene til leserne dine, sier Camilla Briså i Fagpressen.
– I høst får nemlig alle Fagpressens medlemmer mulighet til å få laget sin egen effektmåling i samarbeid med Helthjem. Det er ikke krav om å være kunde hos Helthjem for å benytte tilbudet – dette gjelder alle medlemmer i Fagpressen med trykte medier, fortsetter hun.
Effektmålingen gjøres i regi av Norstat. Det er noen faste spørsmålskategorier som ikke kan endres, og det er mulighet til å supplere med inntil ti egne spørsmål. Disse ti spørsmålene bestemmer medlemmet selv, og Helthjem kommer gjerne med forslag til hva det kan være nyttig å spørre om.
De faste spørsmålene omhandler blant annet:
- Om leseren har mottatt siste utgave av fagbladet
- Leveringskvalitet, leveringssted, hvorvidt leseren er fornøyd/ikke fornøyd med leveringen
- Lesevaner: Hvor mye av produktet har blitt lest, tas magasinet vare på, hvor mange i husstanden leser fagbladet
- Oppmerksomhet: Ble et spesielt oppslag lagt merke til, en spesiell artikkel eller annonse
Her er noen forslag til egne kategorier:
- Spør om digitale flater, digital lesning, nyhetsbrev
- Spør om omdømmet til fagbladet
- Etterspør ris og ros
- Spør om form og fremstilling, grafikk og kvalitet
- Spør om effekten av annonser og tilbud
– Det er Norstat som sender ut undersøkelsen og de mottar svarene. Spørsmålene sendes ut på e-post til fagbladets lesere/abonnenter. Det er også fullt mulig å legge til bilder av ulikt slag for å underbygge spørsmålene, forklarer Camilla Briså.
– Høstkampanjen koster kr 10 000,- + mva for Fagpressens medlemmer. Da får dere skreddersydd en undersøkelse med ti faste spørsmål + ti egne spørsmål. Svarene som kommer inn analyseres og settes sammen i en rapport. Rapporten og resultatene får dere presentert i et eget møte med Helthjem, avslutter Briså.
Kampanjen varer ut året, så ta kontakt for å få høre mer.
Kontakt Fagpressen og Camilla Briså (camilla@fagpressen.no eller tlf. 926 97 613).