ESA viderefører nullmoms for digitale medier

ESA viderefører nullmoms for digitale medier

Foto: Thomas Brun, NTB

Del: 

– At ESA nå utvider perioden for nullmoms for hele kategorien fram til 2028 er gledelig, og helt i tråd med det vi hadde forventet, sier Fagpressens Per Brikt Olsen til Medier24.

ESA (kontrollorganet til EU) viderefører nullmoms for elektroniske medier. Det skrev de i en melding onsdag. Det betyr at man ikke må betale moms for digital nyhetsjournalistikk fram til 2028.

Fritaket ble innført som et midlertidig tiltak 1. mars 2016 for en periode på seks år. Før det måtte lesere betale 25 prosent moms for et digitalt abonnement på en avis.

Det har vært nullmoms for abonnement på papiraviser i lang tid.

Administrerende direktør i Mediebedriftenes Landsforening, Randi S. Øgrey, er veldig fornøyd med ESAs avgjørelse, selv om hun ikke er overrasket.

– Norge var det første landet i verden som fikk nullmoms på digitale medier. Dette har vært viktig for innovasjon og digitalisering, sier Øgrey til Medier24.

Les mer i Medier24.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Selskapene fusjonerer for å være bedre rustet i møte med AI, falske nyheter og globale konkurrenter.

  • Fagpressens kontor i Pressens hus holder sommerstengt i fire uker fra 8. juli. Administrasjonen ønsker alle en riktig god sommer!

  • – Det er viktig å ha kontroll på egne data om de digitale leserne. Nå har Fagpressen en ferdig løsning, som vi har testet og vet at fungerer. Medlemmene betaler ingenting for å være med!