Bildeavtale med NTB

Bildeavtale med NTB

Del: 

Medlemmer i Fagpressen får 30 prosent rabatt på alle bildepriser for redaksjonell bruk i bladene og på nettsidene. Gjennom samarbeidsavtalen med NTB får medlemsbladene også tilgang til nedlasting av Scanpix’ billigbilder, som har fast pris etter størrelse. Kontakt Hilde i NTB Scanpix for å få rabatt-innlogging: hilde@ntb.no

Avtalen kan du lese her:

Scanpix tilbyr medlemmer i Fagpressen 30 prosent rabatt på alle bildepriser for redaksjonell bruk i bladene og på nettsidene. Medlemsbladene får også tilgang til nedlasting av Scanpix’ billigbilder, som har fast pris etter størrelse. Bildebrukere må registrere seg hos NTB ved å sende en epost til hilde@ntb.no, for å få rabatt-innlogging. 

NTBs leveringsbetingelser: I tillegg til betingelsene i denne avtalen, gjelder de til enhver tid gjeldende leveringsbetingelser som er tilgjengelige på våre nettsider www.scanpix.no. Fagpressens medlemmer får tilgang til Scanpix’ digitale database. Deler av innholdet er nedlastbart i produksjonsformater. Dersom annet ikke er skriftlig avtalt, regnes nedlastet bilde som kjøpt. Nedlast av skissebilder (lavoppløste stills med vannmerke eller bildefiler tydelig definert i online-systemet som skissebilder), regnes ikke som kjøp.

Bruksrett: Bruksretten til et bildeprodukt gjelder én gangs publisering/bruk i en enkelt produksjon. Ved gjenbruk skal bilder lastes ned på nytt før hver ny publisering/produksjon. Gjenbruk av bilde på internett er å anse som ny publisering. Dersom bildene skal benyttes på annen måte enn beskrevet i denne avtale, må dette avtales særskilt og skriftlig. All misbruk av avtalt bruksrett, kan medføre erstatningsansvar der også krav fra eier av bildene inkluderes og eventuelt søksmål, derunder krav om midlertidig forføyning for å stoppe bruk.

Ved all kommersiell bruk av bilder står kunden ansvarlig for at nødvendige rettigheter og tillatelser innhentes før publisering. Fagpressens medlemmer forplikter seg og sine medarbeidere til ikke i noen form å overlate bildemateriale fra Scanpix til andre publikasjoner eller byråer, fjernsyn eller enkeltpersoner o.l., til videre offentliggjørelse eller utnyttelse på annen måte. Overtredes dette, forbeholder Scanpix seg rett til å kreve erstatning - der også krav fra eier av bildene inkluderes - og der begjæring om midlertidig forføyning for å stoppe bruk, kan bli fremmet.

Kildeangivelse: Bildebrukerne forplikter seg til å følge bransjenormer og åndsverkloven for kreditering/kildeangivielse og angi fotografens/bildebyråets navn/Scanpix ved all gjengivelse av bilder. Scanpix forbeholder seg retten til å kreve erstatning ved utelatelse av kreditering.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.