Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Del: 

Programatisert annonsesalg (automatisert)

Annonsemarkedet er i sterk endring, og svært mye går i retning av automatiserte systemer for kjøp og salg av digitale annonseflater. Allerede i dag bruker mediebyråene cirka 30 prosent av sin omsetning gjennom automatiserte løsninger. 

Fagpressen fasiliterer et prosjekt for fagmedier hvor mediene har gått sammen for å styrke medienes salgsposisjon. Med utgangspunkt i fagmediens sterke og tydelige målgrupper, etablers målgruppeprofiler som er interessante for annonsører og mediebyråer. 

Det kreves både salgsressurser og kompetanse for å drive denne form for handel. Vi har engasjert Piotr Biarnacki som prosjektleder for fellesskapet. Hans firma Ideo Solutions er også engasjert som adops (en som jobber i annonsesystemet, tilpasser og tilrettelegger). I tillegg er det en egen salgsressurs knyttet til prosjektet, mens Cxense er teknisk partner.  

Videre mål for prosjektet er å selge fagpressen som mediekanal til interessenter og etablere private avtaler på vegne av det enkelte medium, og på vegne av gruppen som helhet. I tillegg ønsker man at flere av Fagpressens medlemmer knytter seg til avtalen.

Nina Gade Tenvik, kommersiell direktør i Kampanje, er leder av prosjektgruppen.

De som ønsker å bli med i prosjektet, kan melde sin interesse til Kjartan Tyvand

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 15. Jan
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Fagpressen inviterer fagmediene til å ta i bruk publiseringssystemet Labrador gjennom en felles avtale for medlemmene. Kom på informasjonsmøte 15. januar og få informasjon om en svært god avtale.

Dato: 
Tirsdag 29. Jan
Kl.: 
09:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere

Hengte eller hang? Er det lov å skrive "forhåndsregel"? Resultatene fra språktesten på Fagpressedagen viser at mange trenger en oppfriskning av grammatikk- og rettskrivningskunnskapene. Dette minikurset gir deg svar på spørsmål mange lurer på, og du får luket ut de verste gjengangerne.  

Dato: 
Torsdag 31. Jan
Kl.: 
13:30 til 17:00
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hold av datoen, program kommer!