Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Del: 

Programatisert annonsesalg (automatisert)

Annonsemarkedet er i sterk endring, og svært mye går i retning av automatiserte systemer for kjøp og salg av digitale annonseflater. Allerede i dag bruker mediebyråene cirka 30 prosent av sin omsetning gjennom automatiserte løsninger. 

Fagpressen fasiliterer et prosjekt for fagmedier hvor mediene har gått sammen for å styrke medienes salgsposisjon. Med utgangspunkt i fagmediens sterke og tydelige målgrupper, etablers målgruppeprofiler som er interessante for annonsører og mediebyråer. 

Det kreves både salgsressurser og kompetanse for å drive denne form for handel. Vi har engasjert Piotr Biarnacki som prosjektleder for fellesskapet. Hans firma Ideo Solutions er også engasjert som adops (en som jobber i annonsesystemet, tilpasser og tilrettelegger). I tillegg er det en egen salgsressurs knyttet til prosjektet, mens Cxense er teknisk partner.  

Videre mål for prosjektet er å selge fagpressen som mediekanal til interessenter og etablere private avtaler på vegne av det enkelte medium, og på vegne av gruppen som helhet. I tillegg ønsker man at flere av Fagpressens medlemmer knytter seg til avtalen.

Nina Gade Tenvik, kommersiell direktør i Kampanje, er leder av prosjektgruppen.

De som ønsker å bli med i prosjektet, kan melde sin interesse til Kjartan Tyvand

For medlemmer

Her kan medlemmer i fagpressen logge inn og få tilgang til alle rammeavtalene våre.

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 22. aug
Kl.: 
15:00 til 17:00
Passer for: 
Redaktører
Dato: 
Onsdag 11. sep
Kl.: 
09:00 til 11:00
Passer for: 
Redaktører
Utgivere

Onsdag 11. september inviterer Fagpressen til frokostmøte og gir deg flere gode innspill til budsjettarbeidet for 2020. Medlemskap i Fagpressen lønner seg, nå og i framtiden! Kom på P-hotels, fra kl 8.30 og få deg frokost - med mye nyttig attåt.

Dato: 
Tirsdag 17. sep
Kl.: 
08:30 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Markedsforum inviterer til Kick-off 17. september. Tema i år er innovasjon, merkevarebygging, nyhetsbrev, hvordan skaffe inntekter i dag, hvordan lykkes med content (innholdsmarkedsføring) og enda litt mer.  Meld deg på i dag - og ta gjerne med kolleger - noe som kan lette gjennomføringen av eventuelle nye tiltak etter seminaret.