Ta styringen over FB-siden din! Kurset er nå fullt

Primærfaner

Ta styringen over FB-siden din! Kurset er nå fullt

Del: 
Slik får du maks utbytte av å bruke sosiale plattformer!
Dato: 
Onsdag 03. Apr
Sted: 
Fagpressens lokaler, Akersgt. 43 - inngang fra Lille Grensen
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Pris: 
3900 + mva for medlemmer i Fagpressen, 5400 + mva for andre

Hvordan sikre maks utbytte av tid og ressurser brukt på sosiale plattformer? Her kommer kursrekken du har ventet på! Sett av disse fire datoene, og bli ekspert:
14. og 26. februar, 12. og 3. april.

Bli din egen kanalsjef med det du lærer i kursrekken om sosiale medier våren 2019!

Karina Wilhelmsen.

Karina Wilhelmsen og Mona Isaksen er digitale innholdsprodusenter i Tenk kommunikasjon. De skreddersyr en kursrekke som gir deg de beste verktøyene for å nyttiggjøre deg de sosiale plattformene i redaksjonell sammenheng. Kursrekken består av fire moduler, fordelt på fire kursdatoer i februar og mars. Første kursmodul er torsdag 14. februar.
Modul 2 er tirsdag 26. februar; modul 3 tirsdag 12. mars og modul 4 onsdag 3. april. Alle de fire modulene varer fra kl 9.00 til 11.00. Den siste halvtimen brukes til å svare på spørsmål eller gi ekstra oppfølging til deltakerne.
For at alle skal få maksimalt utbytte, er det bare åtte plasser på dette kurset.

Mona Isaksen.

De fire modulene er lagt opp slik:

MODUL 1, torsdag 14. februar:

Viktigheten av Facebook (FB): Hvorfor og hvordan skape trafikk til egen nettside?
Slik når vi lesere og annonsører!

Disse temaene blir gjennomgått:

  • Ulike typer oppdatering
  • Målretting av organiske oppdateringer
  • Redaksjonell planlegging
  • Tips og triks, bl.a. tekst i bilder
  • Algoritmer
  • Hvordan fungerer FB? Og hva fungerer på FB?
  • Betalt fremming; med eget budsjett på FB-siden, og med "annonsering light".
  • Kundedialog og viktigheten av chat
  • "Autogenererte spørsmål"
  • Responstid

 

MODUL 2, tirsdag 26. februar:

Bruk av video i sosiale medier.

Video: Hvorfor er video viktig på FB?

  • Formater
  • Tilpass videoen for FB
  • Lag kortere versjon for sosiale medier/optimal lengde
  • Scrollstopp
  • Teksting og lyd – hvorfor og hvordan
  • Grafikk
  • Tips om maler, apper og film med mobilen
  • Tekniske anbefalinger

 

MODUL 3, tirsdag 12. mars:

Annonsering

  • Business manager: Hvorfor, hvordan og hvor?
  • Kampanjestruktur – i teorien og i praksis
  • Opprette kampanje: Alle setter opp en kampanje, samtidig som vi gjennomgår stegene:
  • - Sette navn
  • - Målsetting
  • - Forbruksgrense
  • Opprette annonsesett:
  • – Navngiving
  • – Budsjett, publikum, geografi, plassering og levering
  • Opprette en annonse
  • Hva bestemmer prisen?

MODUL 4, onsdag 3. april:

Optimalisering og piksler

  • A/B-testing: Hva fungerer best?
  • Målgrupper og innhold
  • Budsjettoptimalisering
  • Skru opp og ned/av og på
  • Analyse og innsikt
  • Kundereise og "funnel"
  • Se-tenke-handle-like
  • Opprette målgrupper
  • Facebook-piksler:
  • - Jobbing med piksel - hvorfor og når?
  • - Grunnkode for piksler
  • - Standardhendelser (pixel events)

Kursmodulene begynner presis kl 9.00. Selve kursprogrammet blir gjennomført mellom 9 og 10.30, deretter setter kursholderne av en ekstra halvtime til spørsmål og behov hos deltakerne. Har du en utfordring, så ta den med hit – og få løst den!

Siste frist for påmelding til kursrekken Slik får du maks utbytte av sosiale medier! er torsdag 7. februar. Påmelding til Fagpressens kurs er bindende.

 

 

Påmelding: 
Rekkefølge
Ønsker du ha med noen kolleger, kan du melde de på ved å skrive navnet deres i feltet over.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Tirsdag 17. sep
Kl.: 
08:30 til 16:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Program kommer, hold av datoen!