Digital julegløgg med Fagpressens redaktørforum

Primærfaner

Digital julegløgg med Fagpressens redaktørforum

Del: 
Mer effektive med korona?
Dato: 
Tirsdag 01. des
Sted: 
Møtet gjennomføres digitalt på Microsoft Teams
Kl.: 
14:00 til 15:00
Passer for: 
Redaktører

Borte ble lunsjpraten, diskusjonen over en kaffekopp og mye av det fysisk kollegiale da Norge stengte ned for korona. Ble vi mer effektive av å sitte hjemme?

1. desember arrangerer Fagpressens redaktørforum et digitalt julegløggmøte. Det skjer klokken 14.00, og varer i en time. Redaktørforum inviterer deg via Teams til en førjulsgløgg med faglig innhold. Julegløggen må du stå for selv, det faglige innholdet skal tre gode debattanter stå for + at du kan bidra med dine spørsmål og synspnunkter.

Meld deg på med det vanlige påmeldingsskjemaet. Du vil få tilsendt en lenke til Teams-møtet noen dager i forveien.

Program for digital julegløgg:

Til å snakke om mediene i en koronatid, har vi vært så heldige å få fatt i VGs nyhetsredaktør Tora Bakke Håndlykken, Utdanningsnytts Paal Svendsen og informasjonsansvarlig i Mediebedriftene, Trine Ohrberg. Alle opplever de hvordan koronapandemien har påvirket mediehverdagen - og fortsatt gjør det.

– Det har sjelden føltes viktigere å levere god journalistikk. Leserne strømmet til. Vi følte på ansvaret for dokumentere krisen, for å svare på folks umettelige behov for informasjon og for å være kritiske, sier Tora Bakke Håndlykken.

paal_svendsen_foto_bjorn_inge_karlse.jpg

Nettredaktør i Utdanning Paal Svendsen.
(Foto: Bjørn Inge Karlsen).

Paal Svendsen i Utdanningsnytt mener at det er mye trygghet i å rusle bort til en kollega og ta en prat om saken man skriver på for å få innspill på kilder, vinkling og hvilke synspunkter som er viktig å få fram for vår lesergruppe.

– Dét kan vi ikke gjøre i dag, sier Svendsen som vil snakke litt om hvordan Utdanning som fagbladredaksjon har løst utfordringene.

trine_ohrberg.jpg

Trine Ohrberg, MBL. (Foto: MBL).

 

 

 

 

Trine Ohrberg er informasjonsansvarlig i Mediebedriftene (MBL). Hun forteller at MBL har hatt mange samtaler med medieledere som forteller om utfordrende tider.

– Samtidig som mange opplevde et vanvittig trøkk og ville ha nyheter, nyheter og nyheter om korona, ble proppen dratt ut av annonsemarkedet. Da ble det vanskelig for mange, forteller Ohrberg.

 

Påmelding: 
Rekkefølge
Ønsker du ha med noen kolleger, kan du melde de på ved å skrive navnet deres i feltet over.