20/11: FAGPRESSEDAGEN 2019

Primærfaner

20/11: FAGPRESSEDAGEN 2019

Del: 
Dato: 
Onsdag 20. nov
Sted: 
Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo
Kl.: 
09:30 til 23:45
Passer for: 
Alle
Pris: 
1800 kr/se flere priser under programmet

Velkommen til FAGPRESSEDAGEN 2019 - i nye, flotte lokaler på Sentralen i Oslo. Et spennende og nyttig program er nesten klart – les mer og meld deg på i skjemaet til høyre!
Dagen avsluttes med en hyggelig middag. Benytt muligheten til å legge årets julebord til Fagpressedagen!

Fra kl 9.30 åpner vi for registrering, kaffe og sponsorbesøk.

Program

Programleder for Fagpressedagen er Mona Askerød, Musikkultur

10.00: Velkommen! Per Brikt Olsen, adm. direktør i Fagpressen
10.05: Åpning, styreleder Erik Nord

10.15: Fagpressens satsingsområder. Ved Per Brikt Olsen
Tallenes klare tale.
Ved Kjartan Tyvand, økonomisjef i Fagpressen
Arne Jensen, generalsekretær i Norsk redaktørforening, presenterer:
Den nyreviderte Redaktørplakaten.

10.45: Pause og sponsortid

11.00: Hovedforedrag: "Merkevarebygging i vår tid: Et verktøy selv redaktører kan elske – og som kan bidra til å styrke hele fagpressen."
Ved Monna Nordhagen, rådgiver, seriegründer, fagnerd og forfatter

12.00: Lunsj og sponsortid

12.45: Erfaringsdeling
Korte rapporter fra tre redaksjoner i Fagpressen:
Forskning.no lanserer stadig flere nettsteder; Ungforskning.no og Sciencenordic.com
Redaksjonssjef Bjørnar Kjensli gir oss innsyn i tankene bak

Utdanningsnytt.no og motor.no setter jevnlig nye rekorder i økt trafikk. Hva gjør de riktig?
Nettredaktør Paal Svendsen og ansv. redaktør Peter Raaum forteller

Gravplassen.no ble lansert ved 50-årsjubileet til fagbladet – med videohilsen fra kulturministeren.
Hva er den bærende strategien bak når den nokså smale nisjen "norsk gravplasskultur" går digitalt?
Redaktør Alf Bergin gir innsyn

13.20: Cookies og Eprivacy. Ved Rune Opdahl, partner Wiersholm

13.45: Medierikets tilstand
Årlig oppdatering ved Ingvar Sandvik, utviklingsdirektør Kantar TNS

14.30: PAUSE og sponsorbesøk

14.45: Har vi det vi trenger i Fagpressen for å komme inn i framtiden?
Resultatene fra høstens store kartlegging i Fagpressen. Ved Arve Kvalsvik, Evidente
Topptema her justeres avhengig av funnene i kartleggingen. Følg med!

15.05: Den store debatten, med bakgrunn i funnene i kartleggingen

Del 1:

  • Strategisk debatt: Hvor er vi på vei? Hvor mye betyr mva-fritaket? Må forretningsmodellene endres?
  • Behovet for riktig kompetanse: Hvilken kompetanse har vi? – Og hvilken trenger vi?

I debatten deltar: Nina Kristiansen, forskning.no; Tove Lie, Khrono; Erik Nord, Fagpressen; Eva Ler Nilsen, Fagbladet; Barth Tholens, Sykepleien; Kristian Skullerud, Trav- og Galloppnytt/tidligere Gudbrandsdølen-Dagningen og Pål Øverby, rekrutteringsselskapet Raadgiverhuset

Debattleder: Erik Waatland, redaktør Medier24

Del 2:

Innlogging og tilgangsstyring er nå blitt grunnleggende viktig for dags- og lokalpressen i Norge. Er det annerledes i Fagpressen?
Innledning ved konsernsjef Are Stokstad, Amedia
Panelsamtale med Kaja Mejlbo, Utdanning; Vegard Veberg, journalist Jakt & Fiske, og Are Stokstad, ledet av Erik Waatland, redaktør Medier24

16.15: Pause og sponsorbesøk

16.25: Fagpressenytt 2.0: Nå gjør vi den smale og grundige journalistikken enda mer synlig!

Ved John Arne Markussen, Meaconcept, og Berit Nyman

17.00: Oppsummering. Ved Nina Kristiansen, redaktør forskning.no

17.15: Aperitif og underholdning ved "Mannskoret Birkelunden"
18.00: Middag og kveldsprogram

Har du matallergier? Skriv det i kommentarfeltet i påmeldingsskjemaet.

Dette koster Fagpressedagen 2019 for medlemmer/rettighetshavere:

"Full pakke" (konferanse og middag): kr 1800,-
Dagpakke (uten middag): kr 1300,-
Middag: kr 900,-
For ikke-medlemmer: De samme prisene + kr 1000,-

Meld deg på Fagpressedagen innen torsdag 14. november.
Påmelding til Fagpressens arrangementer er bindende.

Påmelding: 
Rekkefølge
Du kan melde på en kollega ved å skrive navn og epost i dette feltet. Påmeldingen er bindende.
Om du har beskjed, kommentar angående din påmelding