Vekst i fagpressen også i 2. kvartal

Vekst i fagpressen også i 2. kvartal

Diagrammet viser utviklingen i annonseomsetningen i fagpresse gjennom første halvår 2022. De røde søylene viser sammenlagt utvikling for 2. kvartal, først totalt, deretter for digitale flater, og lengst til høyre for papir. Kilde: Kvartalsrapport Q2 fra Institutet för reklam- & mediestatistik, IRM.

Del: 

Kvartal 2 i år viste vekst i medieomsetningen i fagpressen med 1,9 prosent, ifølge IRMs kvartalsrapport. Hittil i år noterer fagpresse seg for en totalvekst på 5,1 prosent.

Første kvartal hadde altså sterkere vekst enn kvartal 2.

Det er den digitale annonseringen som nå bidrar mest, også i fagpressen. Rapporten viser at 41 prosent av medieomsetningen i fagpressen nå er digital. Det er første gang denne andelen ligger over 40 prosent.

Omsetningen i den trykte fagpressen viste et mindre fall i 2. kvartal, med - 1,1 prosent, totalt - 2,3 prosent i første halvår 2022.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: