Diagrammet viser utviklingen i annonseomsetningen i fagpresse gjennom første halvår 2022. De røde søylene viser sammenlagt utvikling for 2. kvartal, først totalt, deretter for digitale flater, og lengst til høyre for papir. Kilde: Kvartalsrapport Q2 fra Institutet för reklam- & mediestatistik, IRM.

Vekst i fagpressen også i 2. kvartal

Kvartal 2 i år viste vekst i medieomsetningen i fagpressen med 1,9 prosent, ifølge IRMs kvartalsrapport. Hittil i år noterer fagpresse seg for en totalvekst på 5,1 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Første kvartal hadde altså sterkere vekst enn kvartal 2.

Det er den digitale annonseringen som nå bidrar mest, også i fagpressen. Rapporten viser at 41 prosent av medieomsetningen i fagpressen nå er digital. Det er første gang denne andelen ligger over 40 prosent.

Omsetningen i den trykte fagpressen viste et mindre fall i 2. kvartal, med - 1,1 prosent, totalt - 2,3 prosent i første halvår 2022.

Powered by Labrador CMS