Torry Pedersen: Vis hvem du vil være!

Torry Pedersen: Vis hvem du vil være!

– NÅ er det sant at "content is king". Alle de andre gamle fordelene er utlignet. Så sørg for at det unike innholdet ditt, treffer meg! sa Torry Pedersen på Fagpressedagen. (Foto: Alf Simensen/NTB).

Del: 

– Hvis du skal overleve i jungelen: Vær ufattelig tydelig om hva som er din identitet!

Torry Pedersen hadde et krystallklart budskap til deltakerne på Fagpressen da han holdt hovedforedraget på Fagpressedagen onsdag formiddag.

– Hvem er dere i Fagpressen? Hvis du skal overleve i den digitale jungelen, må du faktisk overbevise meg med én gang, om at du har noe viktig å fortelle. Vær ufattelig tydelig om hva som er din identitet!

Men han minnet også om papirets viktige fortrinn:

– Hva er det dere leverer, som gjør at folk fortsatt kommer til å lese dere? Papiret er en fysisk påminnelse. Utnytt den, hvis du bruker papiret!

– Og når du skal ut i det digitale landskapet, må du ha en krystallklar visjon om hvorfor.

– NÅ er det sant at "content is king". Alle de andre gamle fordelene er utlignet. Så sørg for at det unike innholdet ditt, treffer meg. Dere må "vinne meg".

Han gikk så over til å snakke om at mediebransjen har en 15-årssyklus. Hvert 15. år skjer det noe som endrer forutsetningene. Alt handler om å være i stand til å tåle endring, og å være forberedt på å takle det og utnytte det.

– Medieutvikling framover vil ikke handle om digital transformasjon, men om transformasjon av det digitale, sa Pedersen.

Han brukte også tid på å si at nyhetsbrevet er et eget medium. – De fleste lager dårlige nyhetsbrev. Lær av de beste! oppfordret Torry Pedersen og pekte ubeskjemmet på "verdens beste nyhetsbrev" fra Axios.

Pedersen viste også flere eksempler på fagmedier med front som han roste, fra blant annet Byggeindustrien og Bok og bibliotek.

– Kle opp nettstedet på en måte som kler budskapet, slik som disse har gjort! sa han.

– Vær opplevd best på noe, lag virkelig engasjerende innhold og tilby en fullgod brukeropplevelse!

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • Mandag morgen har regjeringen sendt ut en pressemelding om at levering av post til folks postkasser skal opprettholdes. – Vi ønsker at alle skal sikres brevlevering i postkasse minst én dag i uken, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
    Regjeringen går dermed i mot anbefalingen fra postutvalget.
    – Fagpressen er glad for at regjeringen ikke vil gå så raskt fram som postutvalget foreslo. Likevel er vi bekymret for hvordan prisen og kvaliteten vil utvikle seg når det tross alt er planen å avvikle distribusjon til postkasser på lengre sikt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • Hun begynner i stillingen 1. august, fra samme dato som Ingrid Nergården Jortveit begynner som nestleder i Fagpressen. Det melder Norsk Presseforbund fredag.

  • Torsdag ettermiddag inviterte Altinget til lanseringsfest for sin sjuende fagpolitiske nisjepublikasjon, Altinget Digital. En tallrik forsamling fra nettverket, mediefolk generelt og noen politikere fikk med seg åpningen ved digitaliseringsminister Karianne Tung og påfølgende panelsamtale med det store spørsmålet: "Hvor går grensen for når vi ikke lenger kan stole på tek-selskapene som vi er avhengige av?"