Torry Pedersen: Vis hvem du vil være!
Torry Pedersen: Vis hvem du vil være!
– Hvis du skal overleve i jungelen: Vær ufattelig tydelig om hva som er din identitet!
Torry Pedersen hadde et krystallklart budskap til deltakerne på Fagpressen da han holdt hovedforedraget på Fagpressedagen onsdag formiddag.
– Hvem er dere i Fagpressen? Hvis du skal overleve i den digitale jungelen, må du faktisk overbevise meg med én gang, om at du har noe viktig å fortelle. Vær ufattelig tydelig om hva som er din identitet!
Men han minnet også om papirets viktige fortrinn:
– Hva er det dere leverer, som gjør at folk fortsatt kommer til å lese dere? Papiret er en fysisk påminnelse. Utnytt den, hvis du bruker papiret!
– Og når du skal ut i det digitale landskapet, må du ha en krystallklar visjon om hvorfor.
– NÅ er det sant at "content is king". Alle de andre gamle fordelene er utlignet. Så sørg for at det unike innholdet ditt, treffer meg. Dere må "vinne meg".
Han gikk så over til å snakke om at mediebransjen har en 15-årssyklus. Hvert 15. år skjer det noe som endrer forutsetningene. Alt handler om å være i stand til å tåle endring, og å være forberedt på å takle det og utnytte det.
– Medieutvikling framover vil ikke handle om digital transformasjon, men om transformasjon av det digitale, sa Pedersen.
Han brukte også tid på å si at nyhetsbrevet er et eget medium. – De fleste lager dårlige nyhetsbrev. Lær av de beste! oppfordret Torry Pedersen og pekte ubeskjemmet på "verdens beste nyhetsbrev" fra Axios.
Pedersen viste også flere eksempler på fagmedier med front som han roste, fra blant annet Byggeindustrien og Bok og bibliotek.
– Kle opp nettstedet på en måte som kler budskapet, slik som disse har gjort! sa han.
– Vær opplevd best på noe, lag virkelig engasjerende innhold og tilby en fullgod brukeropplevelse!